בורסות אירופה ננעלו בעליות; הקאק טיפס 1.5%, הדאקס 1.4%

הבנק המרכזי בבריטניה הוריד את הריבית לראשונה זה 7 שנים ■ דוח התעסוקה בארה"ב הכה את תחזיות האנליסטים עם תוספת של 255 אלף משרות

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים חדות. עליות שערים אפיינו את המסחר באירופה לאורך כל היום, אך אלה גברו לאחר פרסום דוח התעסוקה האמריקאי שהכה את תחזיות האנליסטים עם תוספת של 255 אלף משרות בחודש יולי. מדד ה-STOXX 600 באירופה נסחר בעליות של כ-1%, קרוב לשיא כל הזמנים, אך בסיכום שבועי השיל מערכו כ-0.2%. 

ברקע, נעילה חיובית במרבית הבורסות באסיה וצפי לפתיחה חיובית בוול סטריט. עוד ברקע, הודעת הריבית מאתמול בבריטניה, שבה הבנק המרכזי הוריד את הריבית לראשונה זה 7 שנים והכריז על תוכנית רכישות אג"ח.

 

היום, כאמור, פורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש יולי, שהכה את תחזיות האנליסטים עם גידול משמעותי במקומות העבודה החדשים ועם עלייה גבוהה מהצפי צפי בשכר לשעה. שיעור הבלתי מועסקים, לעומת זאת, נותר על כנו ולא ירד מ-4.9% ל-4.8%, כפי שצפו האנליסטים.

דוח התעסוקה של יולי עשוי לסייע לפדרל ריזרב בהחלטה אם ומתי להעלות שוב ריבית בארה"ב. דוח חזק כמו זה שפורסם היום מעיד כי שוק העבודה מתאושש ואולי מסוגל להתמודד עם העלאת ריבית. (לסיפור המלא)

אמש הוריד הבנק המרכזי הבריטי את הריבית בממלכה

הבנק המרכזי הבריטי הוריד אתמול את הריבית במדינה ב-0.25% לרמה של 0.25%, לאחר 7 שנים שבהן הריבית הייתה ללא שינוי ברמה של 0.5%. מדובר בהודעת הריבית השנייה מאז החליטה בריטניה להתנתק מהאיחוד האירופי, כאשר בפעם הקודמת נותרה הריבית ללא שינוי.

נוסף על כך, הודיע הבנק הודיע על תוכנית תמריצים חדשה, במסגרתה יחדש את התוכנית שהופסקה ב-2012, וירכוש אג"ח קונצרניות בהיקף של כ-10 מיליארד פאונד בחודש.

"קשה להפתיע את המשקיעים בחודשים האחרונים, אך נראה שהבנק הבריטי הצליח לעשות זאת", אמר טימותי גראף מ-State Street Global Markets. 

באירופה פורסמו היום מספר דוחות כספיים של חברות מובילות: ענקית הביטוח Allianz   דיווחה על ירידה של 46% ברווחי הרבעון השני ל-1.1 מיליארד אירו, שנבעה בעיקר ממחיקה חד פעמית בעקבות סגירת פעילות בדרום קוריאה.

מנגד, תוצאות חברת  Lafargeholcim  עקפו את תחזיות האנליסטים והמניה נסחרה בעליות. החברה גם חזרה על תחזיותיה השנתיות ל-2016.

חברת התחבורה הדנית DSV   דיווחה על רווח תפעולי שעקף את הצפי ברבעון השני. ויצרנית התרופות Novo Nordisk  דיווחה על תוצאות חלשות מתחת לתחזיות השוק. 

בנק RBS   הבריטי דיווח על הפסד עצום של 2.7 מיליארד דולר במחצית, והמניה יורדת במסחר. 

הבנק האיטלקי Mediobanca  דיווח על עלייה ברווחים לרבעון הפיסקלי הרביעי ולשנה כולה. 

נטייה לעליות באסיה

נטייה לעליות שערים נרשמה היום בבורסות אסיה ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי (ו'), בהמשך לנעילה היציבה אמש בוול סטריט. הצעד של הבנק הבריטי להקלה כמותית אינו היחידי בעולם. גם באוסטרליה אותתו על המשך הורדות ריבית היות והאינפלציה נמצאת מתחת ליעד הממשלתי של 2%-3%. השבוע הבנק האוסטרלי חתך את ריבית ההלוואות ב-0.25% ל-1.5%.