הושלמה הבדיקה בעניין נתניהו: החוקרים ממתינים ליועמ"ש

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יקבל החלטה האם לעבור לחקירה באזהרה של נתניהו או מי מבני משפחתו

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

פרטים חדשים על הבדיקה בעניין ראש הממשלה: הערב (ו') נחשף בחדשות 2 כי המשטרה השלימה את עבודתה בחלק הראשון של הבדיקה.

החומר מונח אצל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והמשטרה מחכה כעת להנחיותיו: האם לעבור לחקירה באזהרה של ראש הממשלה או מי מבני משפחתו.

בחודש שעבר התייצב נתניהו במליאת הכנסת לדיון "שעת שאלות". לראשונה מאז תחילת היוזמה ענה ראש הממשלה על שאלות שהפנו אליו חברי הכנסת. בתחילת הדיון נשאל נתניהו על הבדיקה בעניינו ואמר: "יש שיטפון של הבלים שטויות והמצאות ושקרים. אין אש אין עשן, יש אוויר חם".

 

את הדברים בנוגע לחקירה נגדו אמר ראש הממשלה בתשובה לשאלה של חברת הכנסת יעל פארן מהמחנה הציוני, ששאלה האם בנו, יאיר נתניהו, קיבל לכאורה דרכון עם זהות מזויפת לפתיחת חשבון בנק בפנמה, אליו הוזרמו אלפי דולרים. "האם אכן הונפק דרכון לבנך, יאיר נתניהו?", שאלה ח"כ פארן.

נתניה השיב: "לא דרכון, לא פנמה, לא חשבון, לא כלום. בבל"ת מוחלט. יש שיטפון של הבלים, של שטויות, של המצאות, של שקרים. למרות שעוסקים בזה הרבה שנים, לא מצאו כלום מסיבה פשוטה - כי אין כלום, לא היה כלום. עצרו את החייטים. גם כאן לא יהיה כלום כי אין כלום, אין שום דבר".

"כיוון שבכל זאת יש מי שמעוניין בכל מיני דברים כאלה, אני רוצה לתת לכם טיפ - אני יוצא בתחילת ספטמבר להולנד, ואחר כך אני ממשיך לעצרת הכללית של האו"ם", המשיך נתניהו.

"כיוון ששמתי לב שהגיבובים האלה מגיעים בדרך כלל בסמיכות מסוימת לנסיעות שלי במסע מדיני, הנה אני נותן לכם את הזמן להמציא דברים חדשים".