הלבנונים סירבו לנסוע באוטובוס עם המשלחת הישראלית

מבוכה גדולה לפני טקס הפתיחה: הוועדה המארגנת הציבה באוטובוס משותף את את משלחת ישראל עם לבנון, שסירבה לאפשר לנציגינו לעלות

אולימפיאדת ריו / צילומים: רויטרס ו– Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
אולימפיאדת ריו / צילומים: רויטרס ו– Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

תקרית חמורה אירעה הלילה (שבת) לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בריו. המשלחת האולימפית של ישראל עמדה לצאת לטקס הפתיחה באצטדיון המראקנה, כאשר התברר לה שהיא אמורה לנסוע באותו אוטובוס עם חברי המשלחת הלבנונית. הלבנונים סירבו שהישראלים יעלו, ובזמן שנציגינו חיכו במבוכה מחוץ לאוטובוס שהבעיה תיפתר, הוועד האולימפי ארגן אוטובוס חלופי.

"באנו לעלות לאוטובוס", סיפר יו"ר המשלחת גילי לוסטיג, "וגילינו שהוועדה המארגנת שמה אותנו בטעות ובתום לב עם המשלחת הלבנונית. הלבנונים כבר היו על האוטובוס, והם התנגדו שנעלה. לא הייתה בעיה של מקום, מאחר שהיינו בהרכב מצומצם. פנו אליי מהוועדה המארגנת וביקשו שלא אעשה סיפור מעניין, הביאו לנו אוטובוס אחר ויצאנו לטקס". במשלחת הישראלית זעמו, וטענו שמדובר בתקרית קשה ומביכה.

שייט העבר אודי גל, שנסע למשחקים כחלק מנבחרת השייט הישראלית, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בושה!! הנבחרת האולימפית של ישראל מתכוננת לעלות על האוטובוס לטקס הפתיחה. יצא שהאוטובוס הוא בשיתוף עם נבחרת לבנון. חברי נבחרת לבנון, ברגע שהבינו שהם יחד עם נבחרת ישראל, ובראשם ראש המשלחת שלהם, פנו לנהג ודרשו לסגור את הדלת. המארגנים ניסו לפזר אותנו באוטובוסים אחרים. מה שלא ייתכן ביטחונית וייצוגית. התעקשתי והתעקשנו שנעלה לאוטובוס המיועד ובמידה והלבנונים לא רוצים הם מוזמנים לרדת. נהג האוטובוס פתח את הדלת אך הפעם ראש המשלחת הלבנונית חסם בגופו את המעבר והכניסה. המארגנים ניסו למנוע תקרית בינ"ל ופיזית ושלחו אותנו הצידה להסעה מיוחדת. התקרית כבר קרתה... בושה!! איך ייתכן שנותנים לדבר כזה לקרות ועוד בערב פתיחת המשחקים האולימפיים? האם זה לא הפוך ממה שהאולימפיאדה מייצגת ופועלת כנגד, תופעות והפליות שכאלו?! איני יכול לתאר את ההרגשה שלי... אני נסער ובשוק מהאירוע!!".