וול סטריט ננעלה בירידות קלות; אלרגן איבדה 2.2%

בורסות אירופה ננעלו בעליות ■ לאחר דוח התעסוקה החזק שפורסם בסוף השבוע, מועד העלאת הריבית של הפד עומד במוקד תשומת הלב של המשיקיעים

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים קלות, למרות הסנטימנט החיובי שאפיין היום את שוקי העולם ולמרות העלייה במחירי הנפט. במהלך סוף השבוע ננעל המסחר בניו-יורק בעליות חדות, כאשר מדד ה-S&P 500 העפיל לשיא כל הזמנים. 

 

דוח התעסוקה לחודש יולי שפורסם ביום שישי הכה את תחזיות האנליסטים. על פי הדוח, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 255 אלף משרות חדשות, כאשר הצפי המוקדם עמד על 180 אלף משרות. כעת, המועד הבא של העלאת הריבית בארה"ב שוב עומד במוקד תשומת הלב המשקיעים. 

נזכיר כי בישיבת הפד הקודמת, רמזו בכירי הבנק הפדרלי כי העלאת הריבית הקרובה תהיה בחודש ספטמבר. נראה כי הסוחרים בשוק הריביות חושבים אחרת, ועל פי החוזים העתידיים קיימת סבירות של 15% בלבד להעלאת ריבית בספטמבר. זאת, על רקע האטת הצמיחה בארה"ב בשנה האחרונה והתייצבות האינפלציה ברמה נמוכה יחסית.

עם זאת, ההסתברות הגלומה בשווקים להעלאת ריבית הפד בחודש דצמבר עלתה לאחר פרסום הדו"ח ל- 44%, לעומת 32% לפני פרסום הנתונים. 

יומן המאקרו האמריקאי היה ריק היום מפרסומים, ועונת הדוחות בארה"ב ממשיכה ללוות המסחר, אם כי מרבית החברות הגדולות כבר פרסמו את דוחותיהן לרבעון השני.

כלכלני הראל פיננסיים התייחסו הבוקר בסקירתם לעונת הדוחות וכתבו: "עונת הדוחות ממשיכה להפתיע ולספק דלק לעליות. אמנם הרווחים יורדים זה הרבעון השביעי ברציפות, אך ברבעון השלישי התמונה הזו צפויה להשתנות. לאורך החודש האחרון של פרסום הדוחות בולטים הסקטורים שגם הפתיעו הכי הרבה - הבריאות, הטכנולוגיה והפיננסים".

בשוק הסחורות, הזהב  ממשיך לרכז עניין ונסחר ברמות שיא של קרוב לשנתיים. מספר משקיעים מפורסמים, דוגמת ביל גרוס, הצהירו לאחרונה כי זהו אפיק ההשקעה המועדף עליהם כרגע. עם זאת, לקראת שעות אחה"צ הזהב החל להיסחר בירידות קלות.

הנפט  ממשיך להיסחר בתנודתיות וטיפס היום בכ-3%. בשבוע שעבר, נזכיר, צנח הזהב השחור ונסחר במחיר של פחות מ-40 דולר לחבית, לראשונה מאז חודש אפריל.

מניית דלתא איירליינס  סגרה בירידות, שהתמתנו לאחר שהחברה הודיעה על חזרה לשגרה בטיסותיה. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום הודיעה החברה על שיבושים בטיסותיה בכל העולם בעקבות קריסת מערכות המחשוב.

 

ענקית הקמעונאות וול-מארט  הודיעה היום כי היא תרכוש את חברת הקמעונאות המקוונת Jet.com בעסקה בשווי של כ-3 מיליארד דולר, אחת מהרכישות הגדולות ביותר בתחום המסחר המקוון.

מניית אלרגן  נסחרה גם היא בירידות לאחר שהחברה פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות, שהצביעו על הפסד של 571 מיליון דולר (1.44 ד' למניה). זאת, לעומת הפסד של 312 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה, לעומת זאת, הסתכמו בכ-3.7 מיליארד דולר והיו מעל תחזיות האנליסטים.