Innoviz שפיתחה פתרון לנהיגה אוטונומית גייסה 9 מיליון דולר

החברה מפתחת חיישן לייזר הסורק ברמת דיוק גבוהה את סביבת הרכב ובונה סביבו תמונה תלת ממדית מפורטת 

עובדי Innoviz / צילום: Innoviz
עובדי Innoviz / צילום: Innoviz

באחרונה יצא לנו לדבר עם יזמי מובילאיי. שיחת רקע, לא לציטוט, שמטרתה הייתה להסביר לנו את חזון החברה למכונית אוטונומית, מכונית שתנהג במקומנו ובדרך תמנע כמה שיותר תאונות דרכים. קשה היה לנו להתעלם מהברק בעיניים של השניים, שהקימו חברה ששווה עכשיו 10 מיליארד דולר ונמנית על החברות המובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיות למכונית אוטונומית.

והם לא לבד. כנראה שהתשוקה של השניים הדביקה יזמים ישראלים נוספים, לדוגמה אלו של חברה ממש צעירה שנקראת Innoviz והשלימה כעת גיוס ראשון של 9 מיליון דולר. בין המשקיעים בה ניתן למצוא את קרנות ההון סיכון ורטקס, מאגמה, אמיתי ונצ'רס, חברת דלק השקעות (של יצחק תשובה) והאנג'ל והאיש שכבר נאמר עליו הכול, זהר זיסאפל. זיסאפל מכהן כיו"ר ומוגדר מייסד-שותף.

Innoviz מפתחת חיישן הנקרא LiDAR - Light Radar - חיישן לייזר הסורק ברמת דיוק גבוהה את סביבת הרכב ובונה סביבו תמונה תלת ממדית מפורטת. הטכנולוגיה של החברה נקראת High Definition Solid State Lidar LiDAR, המאפשר רמת ביצוע ודיוק גבוהים יותר לעומת הפתרונות המכניים הקיימים היום, כך לפחות לפי החברה.

טכנולוגיה זו תשמש בסיס לכלל מערכת החישה הנחוצה לנהיגה אוטונומית. החברה מתכננת לקחת חלק משמעותי בפיתוח מערכת חישה מלאה הדרושה לשוק המכונית האוטונומית ולהתמודד עם אתגרים טכנולוגיים נוספים כגון מיזוג בין מערכות חישה, פיתוח כלי ראייה ממוחשבת, מיפוי תלת ממדי מדויק וזיהוי מיקום במרחב. החברה צפויה להציג אב טיפוס של המוצר לקראת סוף 2016.

"רכבים אוטונומיים יובילו למהפכה משמעותית בתעשיית הרכב ובהרבה תעשיות אחרות", ציין בהודעת החברה עומר כילף, מנכ"ל ואחד ממייסדי Innoviz. "היכולת להפוך חזון זה למציאות תלוי ביכולת לספק מענה טכנולוגי שעונה על דרישות הביצועים והבטיחות הגבוהים של המערכת אך גם במחיר שיאפשר לו להגיע לייצור המוני. בשל הפער במחיר ובביצועים שקיימים כיום, ישנם ניסיונות לספק מערכת נהיגה אוטונומית שלא כוללת מערכות חישה מלאות, שמעמידות בסיכון את בטיחות הנוסע".

"אני תמיד מחפש להשקיע בחברות המסוגלות למנף טכנולוגיות מתקדמות בכדי לפתור בעיית שוק אמיתית עבור הלקוחות שלהן, והיעדר LiDAR איכותי ברמת מחיר נמוכה היא בהחלט נקודת כאב משמעותית עבור תעשיית הרכב האוטונומי", ציין זיסאפל.