דוחות חזקים לאופקו: זינוק של כ-742% בהכנסות ברבעון השני

ההכנסות הסתכמו בכ-357 מיליון דולר ברבעון השני וב-648 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה ■ בשורה התחתונה הרווח הנקי הסתכם בכ-15.5 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד נקי של כ-42.8 מיליון דולר

פיליפ פרוסט / צילום: בלומברג
פיליפ פרוסט / צילום: בלומברג

חברת הביוטק אופקו פרסמה אמש (ג') את תוצאותיה הכספיות והציגה שיפור ניכר. בשורה העליונה הכנסות החברה זינקו בכ-742% ברבעון השני ל-357.1 מיליון דולר, זאת בהשוואה להכנסות של 42.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. את המחצית הראשונה של השנה החברה מסכמת עם זינוק של כ-793% בהכנסות ל-648 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, החברה עברה לרווח נקי של 15.5 מיליון דולר ברבעון השני, זאת לעומת הפסד נקי של 42.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2015. ב-6 החודשים הראשונים של השנה הרווח הנקי של אופקו הסתכם בכ-3.6 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של כ-160 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

התוצאות החיוביות של החברה נבעו בין היתר בשל קבלת תשלום של 50 מיליון דולר מחברת Vifor Feresenius השווייצרית, לאחר שבחודש מאי השנה אופקו חתמה עמה על הסכם למסחור זכויות השיווק של המוצר Reyaldee, שהינו ויטמין D בשחרור מושהה לטיפול בחולי כליות, באירופה, קנדה, מקסיקו ובמספר מדינות נוספות. במסגרת ההסכם אופקו  צפויה לקבל עוד 52 מיליון דולר בהדרגה אם וכאשר יעבור המוצר שלבים שונים בדרך לאישור והשקה וכן עוד 180 מיליון דולר ישולמו עם השגת היקפי מכירות מסויימים, כך שסך כל היקף ההסכם הוא 282 מיליון דולר ועוד תמלוגים בשיעור דו-ספרתי מן המכירות. 

בחודש יוני מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, העניק אישור שיווק מוצר ה- Rayaldee, מוצר הדגל של החברה.

מניית אופקו  מזנקת היום לאחר הדוחות ונסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של כ-21 מיליארד שקל (5.5 מיליארד דולר) בשנה האחרונה איבדה מניית החברה כ-35%.