מתאוששת? נראה שפריגו שוב מאכזבת את השוק

דוחות הרבעון השני של פריגו מראים כי אמנם היא עקפה את התחזיות עם הכנסות של 1.48 מיליארד דולר, אך הרווח הנקי היה נמוך מהן והחברה הפחיתה שוב את תחזיות הרווח השנתיות שלה

פריגו / צילום: בלומברג
פריגו / צילום: בלומברג

אם היה נראה בשבועות האחרונים שפריגו   מתחילה להתייצב שוב אחרי הטלטלות שעברו עליה, דוחות הרבעון השני מוכיחים אחרת. החברה מאכזבת שוב את השוק, כשלמרות שעקפה את תחזיות האנליסטים על הכנסות של 1.48 מיליארד דולר (1.44 מיליארד בנטרול פעילות נמכרת), הרווח הנקי המתואם היה נמוך ב-5 סנטים מתחזיות האנליסטים והסתכם ב-1.93 סנט למניה.

יתרה מכך, פריגו מפחיתה שוב את תחזיות הרווח השנתיות שלה, וכעת היא מצפה לרווח נקי מתואם שינוע בטווח של 6.85-7.15 דולר למניה. התחזית הקודמת הייתה ל-8.20-8.60 דולר למניה, וגם היא כבר הונמכה מרמה גבוהה יותר. בכך, תסיים פריגו את שנת 2016 עם רווח נקי מתואם למניה שיהיה נמוך מזה שנרשם בשנת 2015, אז נרשם רווח של 7.59 דולר.

הסיבות להפחתה הנוכחית זהות לאלו שהובילו להפחתה הקודמת ולאזהרת הרווח שפריגו סיפקה ברבעון הקודם: שחיקת מחירים בתחום תרופות המרשם (Rx) וביצועים חלשים מהצפוי בעסקי ה-BCH, שהיא חברת אומגה הבלגית שנרכשה ב-2015.

המנכ"ל, ג'ון הנדריקסון, שסוגר בימים אלה 100 ימים ראשונים בתפקיד, אמר היום כי הוא "מאוכזב מכך שלאחר בחינה מעמיקה של עסקינו, אנחנו משנים את תחזית הרווח הנקי למניה לשנת 2016. עיקר השינוי נובע מציפיות מעודכנות בנוגע לשחיקת המחירים ולדינמיקה המשתנה בשוק, שמשפיעה על עסקינו בתחום תרופות המרשם. בנוסף, הפחתנו את צפי הביצועים של סגמנט ה-BCH ואנו ממשיכים להטמיע שינויים ארגוניים ושיפורים בתהליכים ובמוצרים בעסק זה. יש כיום שינויים רבים שמתבצעים בפריגו, ואני ממשיך להיות מחויב לעקרונות שהתוויתי בחודש מאי: ביצועים תפעוליים, מוכוונות לפעולה, שקיפות ומעל לכל - יצירת ערך לבעלי המניות".

הנדריקסון הוסיף כי "למרות האתגרים בטווח הקצר, אני ממשיך להיות נרגש בנוגע לעתידה של פריגו".

פריגו היא חברת תרופות גנריות שפעילה בעיקר בתחום ה=OTC (תרופות ללא מרשם) אך גם בתחומים משיקים. היא נסחרת במקביל בבורסות ניו-יורק ות"א לפי שווי של 13.6 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 34.3% במנייתה מתחילת השנה. בשנה שעברה, בעלי המניות של פריגו דחו את הצעת הרכש העוינת שהגישה להם המתחרה מיילן.

ברבעון השני ההכנסות של פריגו הסתכמו כאמור בכ-1.48 מיליארד דולר, ירידה של 3.3% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) עלה פי 3.5 והסתכם ב-194 מיליון דולר, אך הרווח המתואם, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, ירד ב-13.1% ל-278 מיליון דולר.