William Hill דחתה את הצעת המיזוג של 888 הישראלית ו-Rank

888, כפי שציינו לא פעם, עדיין לא מצליחה להשתלב במגמת המיזוגים והרכישות המסיבית בתעשייה שלה, וכישלון זה עשוי להיות בעוכריה

888 / צילום: אתר החברה
888 / צילום: אתר החברה

17 יממות אחרי שנודע שענקית ההימורים המקוונים הישראלית 888  תחבור לקבוצת Rank הבריטית כדי לרכוש את William Hill הבריטית, מתברר כי מיזוג משולש לא יהיה. 888 שוב ניסתה ושוב לא הצליחה. William Hill, אחת ממובילות שוק ההימורים - מקוון ולא מקוון - בבריטניה, הודיעה אתמול כי היא דוחה את הצעת המיזוג שקיבלה מ-888 ו-Rank.

בהודעה שוטחת William Hill את הסבריה, ומפרטת מה הציעה 888: 888, שנסחרת לפי שווי של 1 מיליארד דולר, תכננה לרכוש את Rank בעסקת מניות טהורה ולייצר ישות חדשה שתיקרא BidCo בה בעלי המניות של 888 (בעיקר משפחות אבי ואהרון ז"ל שקד) יחזיקו בשיעור של 46.5% מהונה בעוד בעלי המניות של Rank יחזיקו בשיעור של 53.5%. Rank, נזכיר, נסחרת לפי שווי דומה לזה של 888 בעוד William Hill שווה כרגע בשוק 3.7 מיליארד דולר.

ואז אמורה הייתה אותה ישות לרכוש את William Hill במזומן ובמניות של BidCo לפי המבנה הבא: 199 פני במזומן ו-0.725 מניות של BidCo עבור כל מניה של William Hill, כך שבעלי המניות של האחרונה יחזיקו בשיעור של 44.6% מהישות החדשה פוסט המיזוג המשולש.

בשורה התחתונה, הצעה זו שיקפה מחיר כולל למניית William Hill של 364 פני, כמעט חצי במניות הישות החדשה. "זה רק פרמיה של 16% על מחיר מניית William Hill לפני היוודע הצעת המיזוג, ורק פרמיה של 11% על מחיר המניה הנוכחי", טוענת החברה הבריטית. כלומר, הצעה שמתמחרת אותנו בחסר ולכן לא מתאימה לנו.

לטענת William Hill המחיר אינו הסיבה היחידה ל"לא" שנתנה להצעה של 888 ו-Rank. "דירקטוריון החברה אינו מאמין שמיזוג כזה ישפר את המיצוב האסטרטגי שלה או ייצר ערך רב לבעלי המניות שלה. כמו כן, הדירקטוריון לקח לתשומת ליבו את הסיכון המשמעותי שטמון בעסקה מסוג זה שפירושה מיזוג משולש", מוסיפה William Hill.

בשורה התחתונה, לא ולא. ומה עכשיו? 888, כפי שציינו לא פעם, עדיין לא מצליחה להשתלב במגמת המיזוגים והרכישות המסיבית בתעשייה שלה, וכישלון זה עשוי להיות בעוכריה. לבדה, החברה עשויה להיתקל בתקרת זכוכית.