בכירים בנוברטיס קוריאה חשודים במתן שוחד לרופאים

כתבי אישום הוגשו בסיאול נגד מנכ"ל לשעבר של החטיבה הקוריאנית של חברת התרופות ונגד 4 מנהלים נוספים וכן נגד רופאים ומו"לים של כתבי-עת בתחום הרפואה

נוברטיס / צילום: בלומברג
נוברטיס / צילום: בלומברג

כתבי אישום הוגשו בקוריאה הדרומית נגד המנכ"ל לשעבר של חטיבת קוריאה הדרומית של נוברטיס ונגד 5 מנהלים אחרים, חלקם עדיין מכהנים, על כך ששילמו באופן לא חוקי לרופאים 2.6 מיליארד וון (2.3 מיליון דולר), בתמורה לכך שירשמו לחוליהם את התרופות של החברה. 

בתגובה לכך הביעה חברת הפרמצבטיקה השווייצרית חרטה באמצעות הצהרה שפרסמה, אך גם מסרה, מבלי להרחיב, כי התנהלות שכזו לא הייתה עוברת בשתיקה על-ידי "ההנהלה הבכירה ביותר" בנוברטיס קוריאה.

"נוברטיס אינה סובלנית כלפי ניהל פסול, ואנו כבר מיישמים תוכנית שיקום בקוריאה, בהתבסס על ממצאים מחקירה שערכנו", כך נמסר ממטה החברה בבאזל.

ממשרד התובע של המחוז המערבי בסיאול נמסר כי כתבי דין הוגשו גם נגד 28 אנשים נוספים, לרבות 15 רופאים ו-6 מו"לים של כתבי-עת רפואיים, בחשד למעורבות בעסקאות שהתבצעו בין 2011 לינואר 2016. אף אחד מהחשודים לא נעצר.

החוק בקוריאה הדרומית אוסר על חברות תרופות לתת לרופאים הנחות או הטבות על התרופות שהם רושמים. לפי התביעה, אנשי נוברטיס בקוריאה הדרומית - לרבות מנכ"ל לשעבר של נוברטיס קוריאה הדרומית, מון האק-סאן - ניסו לעקוף את החוק בכך שמימנו אירועים אקדמיים שאורגנו בידי מו"לים של כתבי-עת בתחום הרפואה, שהרופאים שהוזמנו אליהם קיבלו שוחד שהוסווה כתשלום עבור השתתפות בכנס.

מנוברטיס קוריאה הדרומית לא נמסרה תגובה.