אימאם מוסלמי ואדם נוסף נורו למוות מחוץ למסגד בניו-יורק

השניים נורו לאחר תפילות הצהריים במורד הרחוב ממסגד ברובע קווינס ■ טרם התברר הרקע למעשה, אך תושבים במקום טענו כי מדובר בפשע שנאה

ניו יורק, מנהטן תחתית, מימין נהר ההדסון ומשמאל האיסט ריבר / צילום: רויטרס
ניו יורק, מנהטן תחתית, מימין נהר ההדסון ומשמאל האיסט ריבר / צילום: רויטרס

אימאם מוסלמי ואדם נוסף נהרגו הלילה (א') מיריות מחוץ למסגד ברובע קווינס שבניו-יורק, בארצות-הברית. השניים נורו לאחר תפילת אחר הצהריים (שעון מקומי), במורד הרחוב ממסגד אל-פורקאן ג'אמי מסג'יד, בשכונת אוזון פארק, המשמש את קהילת המהגרים מבנגלדש בעיר. תחילה פונו השניים לבית חולים בעיר, כשמותו של האימאם, מעולמה אקונג'י בן 55, נקבע במהלך הפינוי. ההרוג השני, תאראם אודין בן 64, מת מפצעיו מאוחר יותר.

על-פי משטרת ניו-יורק, אדם בודד ירה בשניים, שלבשו בגדי תפילה, בראשיהם מסיבה שאינה ברורה. עדי ראייה תיארו את היורה כבעל גוון עור חום בהיר וציינו כי נמלט מהזירה כשהוא מחזיק באקדחו. תושבים זועמים שהתאספו במקום קראו "זה פשע שנאה", וחלקם הפנו אצבע מאשימה למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, דונלד טראמפ.

המשטרה טרם איתרה את היורה, אך דוברת משטרת ניו-יורק, טיפני פיליפס, אמרה כי אין עדות לכך שהירי בשניים היה מכוון, בשל מוצאם האתני או אמונתם הדתית. היא הוסיפה כי עם זאת, בשלב זה נבדקים כל כיווני החקירה האפשריים.