גבעת זאב: 102 דירות תקועות בשל מחלוקת בין המועצה למדינה

נציג המשפחות: "משפחות שממתינות להשלמת הפיתוח עברו לגור ברחובות ובמחסנים"

שנה וחצי, ולא רואים את הסוף: מכרז שהסתיים בתחילת 2014 לבניית 102 יחידות דיור לציבור החרדי בשכונת "הבננה", הסמוכה לשכונת אגן האיילות בגבעת זאב, תקוע מכיוון שבמועצה לא מוכנים לספק אישורי בנייה עד שמשרד השיכון יבצע את עבודות הפיתוח במקום.

אורי דונר, אחד הרוכשים, המתגורר בינתיים בשכונת רמת שלמה בירושלים, מספר כי הכספים תמורת הקרקע הועברו כבר במסגרת הזכייה במכרז בינואר 2014. "מדובר על עלות ממוצעת של חצי מיליון שקל ליחידת דיור, שמתוכם כ-60 אלף שקל הם לפיתוח. ההיתר היה צריך להינתן תוך שלושה חודשים, לא יותר. המועצה עושה שרירים מול משרד הבינוי והשיכון ומשתמשת בתושבים כאמצעי לחץ לכספי פיתוח של מדרכות ועצים. בינתיים, משפחות גרות בצפיפות נוראית ובתת תנאים אצל הוריהם, במחסנים וברחובות. אנו משפחות מעוטות יכולת שלא יכולות לשאת את עול הדיור בירושלים ויצאנו מחוץ לעיר", הוא אומר.

מהנדס מועצת גבעת זאב, אריה פאר, מסביר כי אם היו הרוכשים פונים למחלקת ההנדסה בעיר בטרם התארגנו לרכישה - המצב היה נמנע. "בתב"ע נטען במפורש כי לא יינתנו היתרי בנייה אם לא יהיה פיתוח ובניית מוסדות ציבור. בשכונה הסמוכה, אגן האיילות, יש חוסר משמעותי של מוסדות ציבור, גנים וכו' ומשרד השיכון לקח כספים על מנת לבצע את העבודות. אנו לא נוציא היתרים לפני שהמשרד יימלא את חובותיו".

לדברי עו"ד שמואל שוב המייצג את המשפחות, "מדובר באבסורד, דווקא בתקופה שבה המדיניות הלאומית הינה לעודד בנייה, מן הראוי היה לפתור הנושא ולא לעכב מתן היתרי בנייה. התנהלותם של הגופים מעוררת תמיהה ואף מקוממת. כרגע ישנן משפחות הנמצאות בין הפטיש לסדן. אותן משפחות השקיעו את חסכונותיהן כדי לקנות דירה, ולא יכולות לבנות בגלל המחלוקת בין משרד השיכון למועצה המקומית".

ממשרד השיכון נמסר כי "מכרזי הפיתוח יובאו בקרוב לאישור הוועדה לתכנון ופיתוח ולכשיאושר - המכרז ייצא לדרך".