מדהים: תראו מה יודע לעשות המסוק הגדול והעוצמתי בעולם

גובהו הוא כשל בניין בן 3 קומות, וביצועיו משתווים למטוס התובלה האגדי ה"הרקולס" שמוכר לנו מחיל האוויר הישראלי: הכירו את ה- Mi-26 המפלצתי מתוצרת רוסיה שנחשב למסוק הגדול והחזק בעולם היום

מסוק רוסי מי-26/ צילום: מהוידאו
מסוק רוסי מי-26/ צילום: מהוידאו

הכירו את המסוק הרוסי - המי-26 שנחשב למסוק הגדול והחזק בעולם וכנראה שבצדק, לדברי הרוסים, המי-26 בגרסה הצבאית שלו יכול לשאת כמעט 90 חיילים או 60 אלונקות, וביצועיו משתווים למטוס התובלה האגדי ההרקולס שגם חיל האוויר הישראלי עושה בו שימוש.

בסרטון שלפניכם שנחשף השבוע באתר Business Insider מוצג המי-26 כשהוא נושא מטוס נוסעים מסוג טופולב Tu-134, וזאת כחלק מסדרת אימונים מיוחדת.

המי-26 עוצב ונבנה במוסקבה על ידי יצרנית המסוקים "מיל". גובהו הוא בערך כבניין בן 3 קומות ואורך הרוטורים שלו שווה למוטת הכנפיים של מטוס הנוסעים איירבאס 320. המסוק הרוסי הענק, שידוע גם בשם האלו, ביצע את טיסת הבכורה שלו כבר בשנת 1977 והוא מופעל על ידי זוג מנועי טורבינה שמספקים לא פחות מאחד עשר אלף כוחות סוס.

המי 26 יכול לשאת משקל של כ-20,000 ק"ג, שווה ערך לכ-20 מכוניות משפחתיות. הוא נחשב לחזק יותר מהתאום האמריקאי שלו, מסוק ה-CH-47 מתוצרת בואינג.

טווח הטיסה שלו עומד על כ-800 ק"מ והוא מיועד בעיקר למשימות מורכבות הדורשות העברת מטענים גדולים לאזורים מרוחקים בהם מטוסים אינם יכולים לנחות. כך למשל, לאחר רעידת האדמה הקטלנית שהתרחשה בשנת 2008 במחוז סיצ'ואן בסין, נעשה שימוש נרחב במסוק להעברת ציוד כבד לאזורים הרריים לצורך מניעת שטפונות ומפולות סלעים.