שלמה ינאי לא ימשיך לעוד קדנציה כסגן יו"ר קרן רוטשילד קיסריה

מנכ"ל טבע לשעבר ימשיך לייצג את משפחת הברון במחלוקות מול המדינה

שלמה ינאי / צילום: יוסי כהן
שלמה ינאי / צילום: יוסי כהן

שלמה ינאי, סגן יו"ר קרן רוטשילד קיסריה, פורש בימים אלה מתפקידו. ל"גלובס" נודע כי ינאי, שנבחר לתפקיד במארס 2013, הודיע באחרונה לברונית אריאן דה רוטשילד על רצונו שלא להמשיך לקדנציה שנייה.

ינאי, לשעבר מנכ"ל טבע, המכהן היום כיו"ר חברות התרופות Cambrex האמריקאית ופרוטליקס הישראלית וחבר דירקטוריון בחברת פריגו, הסביר את הבקשה בלוח זמנים עמוס ובטיסות מרובות לחו"ל, בין היתר בשל פגישותיו עם בנקי השקעות שונים, מה שלא מאפשר לו למלא את התפקיד ברצינות הראויה.

עם זאת, ינאי ימשיך לטפל בכל המגעים שבין משפחת רוטשילד לבין המדינה ובהסברה. כך למשל, ינאי ימשיך לייצג את המשפחה בכל המחלוקות הקשורות לענייני הפטור ממיסוי.

נזכיר כי הבעלות על קרן רוטשילד קיסריה היא משותפת - של המדינה ושל משפחת הברון. הקרן נהנית מנכסים בשווי מיליארדי שקלים ורווחים שנתיים של עשרות מיליונים, וזאת משתי חברות-בת, הקרן לפיתוח קיסריה והחברה לנכסי קיסריה.

בין המדינה לבין המשפחה התגלעו לאורך השנים מספר מחלוקות, אחת מהן בנוגע לפטור ממס שהקרן ניכסה לעצמה כששמעון פרס היה שר אוצר בשנת 90.

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", רשות המסים הוציאה בשנת 2008 שומה בגובה של כ-150 מיליון שקל ומקיימת משא-ומתן מתמשך עם אנשי הקרן והברונית.

נכון לעכשיו עדיין לא ידוע מי יחליף את ינאי בתפקיד אטרקטיבי זה.