נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניות הבנקים קרסו עד כ-7%

ירידות קלות בוול סטריט ■ דיווח: בריטניה תפעיל את סעיף 50, שיאפשר לה לפרוש מהאיחוד, באביב הבא ■ הנפט נסחר ביציבות - חוזה ברנט סביב 50.85 דולר לחבית

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום בירידות שערים, בצל החשש ממצבם הפיננסי של הבנקים ביבשת, בייחוד באיטליה ובגרמניה. במסחר בוול סטריט נרשמות ירידות קלות.

 

כאמור, סקטור הבנקים הוביל היום את הירידות במדד הסטוקס 600, כאשר הבנקים האיטלקים, יוניקרדיט, Monte dei Paschi di Siena ו-BP Emilia סגרו בירידות חדות. גם בנקים אחרים ביבשת בלטו במסחר על רקע החשש מפני שיעור ההלוואות בעלות סיכון גבוה שהם מחזיקים.

הליש"ט צנחה היום ביותר מ-1% על רק דיווח לפיו ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מעוניינת להפעיל את סעיף 50, הסעיף שמאפשר פרישה של מדינות מהאיחוד האירופי, בחוקה באביב הבא.

מניות של יצרניות כלי הרכב נחלשו, בהובלת BMW לאחר שכלכלני גולדמן זאקס חתכו את דירוג ההמלצה למניות החברה הגרמנית מ"קנייה" ל"נייטרלי".

מניית וויליאם היל זינקה לאחר ש-888 וראנק הודיעו כי הן לא יגישו הצעה לרכישת החברה.

מגמה מעורבת אפיינה את המסחר בבורסות אסיה היום (ו'). זאת לאחר סגירה חיובית בניו יורק. 

 

 

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול כאמור בעליות שערים קלות, כשברקע עלייה במחירי הנפט ונעילה חיובית בבורסות אירופה.

הנפט נסחר ביציבות - חוזה ברנט סביב 50.85 דולר לחבית.

כלכלני לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון. הבנקים המרכזיים של אירופה, בריטניה ויפן, צפויים להמשיך ולפעול באגרסיביות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית במדינות אלו. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעליה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים.

עוד מציינים בלאומי כי "קצב הצמיחה בארה"ב ברבעון השני של השנה, והרכבה, מקטינים את הסיכוי להעלאת ריבית בחודש ספטמבר. שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב, כמו גם בהתפתחויות לקראת הבחירות שם, עשויים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בחודשים הקרובים". 

מניית סמסונג אלקטרוניקס המשיכה לעלות לאחר שאתמול סגרה בשיא כל הזמנים. המשקיעים במניה אוהבים את תוכנית ההנהלה לשינוי כיוון בחברה.