מנכ"ל האוצר משחרר 38 מיליון שקל למיזם הסיבים

שי באב"ד הודיע לאנלימיטד כי הוא מאשר לה להשתמש ברבע האחרון של כספי המענק, בכפוף לתוכנית פריסת תשתיות מפורטת שהציגה החברה לאוצר

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הודיע היום למיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד שהוא מאשר לו להשתמש ברבע האחרון של כספי המענק (כ-38 מיליון שקל), בכפוף לכך שהכסף יוצא בהתאם לתוכנית פריסת תשתיות מפורטת שהציגה החברה לאוצר.

על פי התוכנית, אנלימיטד תפרוס בחודשים הקרובים סיבים ל-2,500 בניינים נוספים. עם קבלת האישור של מנכ"ל האוצר, החברה תוכל לקדם הסכמים לדחיית תשלומים עם בעלי המניות ולפתוח חדר מידע בזמן הקרוב כדי לקדם את תהליך גיוס המשקיע.

הסכום שאישר באב"ד לשחרר כעת אושר למעשה לפני שנה תחת שורה של מגבלות שהציבה המדינה, ובהן ייעוד הכסף למטרת פריסה בלבד וקביעת קצב פריסה כולל של המיזם. בחלק מהכסף כבר נעשה שימוש, אבל אז התברר לראשי המיזם שהם לא עומדים בתנאים של האוצר והם עצרו על דעת עצמם את המשך ההזרמות.

הכסף - לא לדילול בעלי מניות

לאחרונה נחשף ב"גלובס" שמנכ"ל האוצר קיים פגישה עם ראשי המיזם ובעלי מניות והעלה מחדש את התנאים לשחרור הכסף, שנמצא בחשבון נאמנות. כעת באב"ד מתיר כאמור את השימוש בכסף, אחרי שלובנו מחדש התנאים.

לאור העובדה שהמיזם נמצא בעיצומו של תהליך להכנסת משקיע, מבקשת המדינה להבטיח שוב שלא ייעשה בכסף שימוש כפיצוי לבעלי מניות במסגרת דילול של מי מהם או לכל מטרה אחרת שאינה פריסת סיבים.

בימים אלה הושלמה יציאת חברת טמרס טלקום מהמיזם. טמרס העדיפה לקבל תמורה עבור מניותיה במקום דחיית תשלומים, ועם יתר בעלי המניות מתנהלים מגעים דומים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "האוצר רואה חשיבות גדולה בקידומו של מיזם הסיבים ובגיוס משקיע עבור הפרויקט מתחום התקשורת, על מנת לקדם את ההתפתחות הטכנולוגית של תשתיות האינטרנט בישראל ואת התחרות בין הספקיות. התפתחות טכנולוגית זו צפויה לשמש מנוע צמיחה כלכלי משמעותי למשק הישראלי, וכל זאת תחת מדיניות שר האוצר לפעול להגברת הפריון והצמיחה במדינה".