מניות סקטור הבריאות משכו את וול סטריט לירידות; מיילן נפלה

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ■ מחרתיים: נגידת הפד תופיע בכינוס השנתי בג'קסון הול ■ הנפט ממשיך לרכז עניין ■ עונת הדוחות לקראת סיום

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

ירידות שערים מתונות נרשמו היום (ד') במסחר בוול סטריט. בבורסות אירופה מתנהל כעת המסחר במגמה מעורבת.

 

הנפט  נותר במוקד, וממשיך כעת להיסחר בירידות לאחר הראלי המסחרר שחווה בשבועות האחרונים, בעיקר הודות לשמועות/תקוות להסכם בין יצואניות הנפט הגדולות להגבלת תפוקה על מנת לשמר על רמות מחירים.

המשקיעים בניו יורק, כעמיתיהם בעולם, דרוכים גם לקראת נאומה של נגידת הפד ילן מחרתיים בכינוס הכלכלי השנתי בג'קסון הול, וויומינג. הסוחרים ינסו להבין לאן מועדות פניו של הפדרל ריזרב באשר להעלאת ריבית, וכן יקוו כי ילן תספק תשובות באשר לתחזיות בנוגע לכלכלת ארה"ב.

"המשקיעים צריכים להמשיך ולהיות זהירים השבוע, בעוד המתח לקראת נאום ילן מציע איום לרמות גבוהות של תנודתיות, אם הסוחרים לא יקבלו תשובות באשר למועד העלאת ריבית הפד", ציינו ב-FXTM.

הערב פורסמו מספר נתוני מאקרו שהצביעו על חולשה קלה של שוק הנדל"ן מיד שנייה. מכירות הבתים הקיימים לחודש יולי, ירדו ב-3.2% לקצב שנתי של 5.39 מיליון וזאת לעומת התחזיות המוקדמות שצפו ירידה ל-5.52 מיליון בתים בחישוב שנתי לעומת קריאה של 5.57 מיליון בחודש יוני.

מיילן  מרכזת עניין משמעותי בשל העמקת התסבוכת סביב פרשת העלאת המחירים של החברה. הערב הייתה זו המועמדת לנשיאות, הילארי קלינטון, התבטאה בחריפות נגד החברה ומדיניות המחירים שלה. קליטנון כתבה כי החברה מנצלת את התלות של החולים בתרופה שלה ולכן מעלה מחירים בצורה בלתי סבירה.

טבע  ירדה היום במהלך המסחר בשיעור חד של כ-6% אולם תיקנה לקראת סיום וירדה בשיעורים נמוכים יותר. בית המשפט האמריקאי פסק הערב כי רכיב בקופקסון 40 מ"ג אינו מוגן כפטנט. הקופקסון 40 מ"ג נחשב לקו ההגנה המשמעותי ביותר בהגנה על תרופת הקופקסון האינובטיבי ולכן ההשפעה השלילית החדה על המניה.

עונת הדוחות לקראת סיום, והיום צפויות לדווח, בין היתר, HP  ו-Guess (סימול: GES).

 

פייזר  הסכימה לרכוש את עסקי האנטיביוטיקה של אסטרה-זנקה תמורת 1.575 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]