מיזם הרכב השיתופי קאר2גו עבר להציג רווח תפעולי במחצית

בעלת השליטה בקאר2גו, שגריר, מדווחת כי הכנסותיו במחצית גדלו בכ-21% ל-8.1 מיליון שקל, והרווח התפעולי הסתכם ב-787 אלף שקל לעומת הפסד אשתקד

חברת שירותי הדרך לרכב שגריר  פרסמה היום (ד') דוחות כספיים לראשונה כחברה ציבורית. שגריר פוצלה מחברת פוינטר, ומניותיה החלו להיסחר בבורסה של תל אביב לפני כחודשיים. מהדוחות עולה כי שגריר רשמה גידול של 13.4% בהכנסותיה ברבעון השני של 2016, לרמה של 42.9 מיליון שקל.

הרווח הגולמי צמח ברבעון ב-42.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכם בכ-6.8 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי הסתכם בכ-2 מיליון שקל ברבעון, זינוק של יותר מ-400% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה שגריר רווח נקי של 1.3 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה שגריר גידול של 13.5% בהכנסות לרמה של 85.3 מיליון שקל. הגידול בהכנסות מוסבר בעלייה של 42% בהיקף שירותי הפחחות והצבע במרכזי השירות של החברה, ופתיחת שני מרכזי שירות נוספים במהלך המחצית השנייה של 2015. נוסף על כך, גידול במספר המנויים הביא לעלייה של 7.1% בהכנסות מדמי מנוי. הרווח התפעולי החצי-שנתי עלה ב-176% ל-4.2 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על 2.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.

"השוק גדל כל הזמן"

מהדוחות עולים נתונים מעניינים לגבי מיזם שיתוף והשכרת הרכבים לציבור הרחב קאר2גו (שבו מחזיקה שגריר 61% מהמניות). המיזם, שהחל לפעול ב-2008 בערי מרכז הארץ, בעיקר בתל אביב, עבר במהלך המחצית הראשונה של השנה לרווח. הכנסות המיזם גדלו בששת החודשים הראשונים של השנה בכ-21%, לרמה של כ-8.1 מיליון שקל, והרווח התפעולי ממנו הסתכם ב-787 אלף שקל, לעומת הפסד של 188 אלף שקל בתקופה המקבילה.

בעלי השליטה בשגריר הם קבוצת DBSI שמוביל יוסי בן שלום, המכהן כיו"ר שגריר (מחזיקה 36.3% מהמניות), יהודית רקנאטי (7.4%) והפניקס (17.6%). בשיחה עם "גלובס" אומר בן שלום, כי "היו הרבה גורמים חד-פעמיים כתוצאה מהפיצול והתשקיף, וכעת התמונה מתבהרת ואפשר לראות את החברה כפי שהיא. הפיצול בין פוינטר ושגריר יצר מיקוד עסקי והציף ערך רב לבעלי המניות. צריך לזכור ששוק הרכב בארץ גדל וממשיך לגדול כל הזמן, וזה משפיע כמובן עלינו, נוסף על התייעלות תפעולית שלנו".

לגבי מיזם קאר2גו אומר בן שלום, כי "החברה מתחילה לפרוח עכשיו. היום אנחנו עובדים בתל אביב, ברמת גן, בגבעתיים וברעננה. עיריית תל אביב פועלת להרחיב את המיזם לכל גוש דן, והם עושים לנו למעשה את השיווק. אנחנו מתכוונים להתרחב לחיפה (קאר2גו זכתה במכרז להקמת מערך רכבים חשמליים בחיפה בשיתוף עם עיריית חיפה, המשרד לאיכות הסביבה וחברת החשמל), ואולי לראשון לציון, הרצליה, נתניה ולירושלים.

"אם כל הדברים יתורגמו להצלחה, החברה יכולה תוך שנה להיות גדולה פי שלושה עד חמישה לעומת המצב היום. אני מקווה שהגידול בהכנסות יתורגם גם לרווחיות. צריך לזכור שמדובר פה בביורוקרטיה, והדברים לא תלויים בנו בקשר ללוחות הזמנים. לדעתי קאר2גו תתחיל להשפיע משמעותית על הקבוצה ב-2017, ונתחיל לראות יותר ויותר השפעה ברבעונים הקרובים. אנחנו בונים גם תוכנה וחומרה מתאימה".

- כל העולם זז בכיוון הזה.

בן שלום: "נכון. וישראל היא מוקד מאוד חשוב בתחום הזה. אנחנו מחפשים שיתופי פעולה ברמה של אפליקציות ועוד תחומים, ואני רוצה להאמין שתהיה לנו חבילה מאוד אטרקטיבית בתחום שיתופי הרכבים, שנוכל לשווק אותה גם מחוץ לישראל, במהלך 2018 כנראה. זה דובדבן שיכול להבשיל יפה מאוד בעתיד".

תואצות הרבעון של שגריר במיליוני שקלים
 תואצות הרבעון של שגריר במיליוני שקלים