מחוקקים בריטים: פייסבוק, טוויטר ויו-טיוב - מסייעות לטרור

מחוקקים בפרלמנט הבריטי פרסמו דוח שיוצא נגד ה"מערב הפרוע" של הרשתות החברתיות ■ "החברות הללו מסתתרות מאחורי הסטטוס ה-'סופר-לאומי' שלהן כדי להתחמק מאחריות"

עמוד הפייסבוק של הניה
עמוד הפייסבוק של הניה

מחוקקים ישראלים גינו בחריפות את פייסבוק וטוויטר על כך שהן מאפשרות פעילות טרור בפלטפורמות שלהן. ח"כ איילת שקד אף יזמה את "חוק הפייסבוק" שמקודם בכנסת בימים אלה. כעת, גם מחוקקים בריטים יוצאים נגד הרשות החברתיות הפופולריות ונגד יו-טיוב וטוענים כי הן כושלות באופן מתמשך במניעת פעילות טרור בפלטפורמות שלהן.

חברי הפרלמנט הבריטים טענו כי הרשתות החברתיות הפכו לכלי מועדף על גורמי טרור בהפצת אידאולוגיה ובגיוס פעילים חדשים וקראו להנהלת החברות לפעול בנחישות במטרה להסיר תוכן קיצוני. "החברות הללו מסתתרות מאחורי הסטטוס ה-'סופר-לאומי' שלהן כדי להתחמק מאחריות ולסרב לפעול", נכתב בדוח שפרסמו חברי הפרלמנט.

בדוח שפרסמו המחוקקים הבריטים, שחברים במעין ועדת הפנים של הפרלמנט הבריטי, נכתב עוד כי "אם הרשתות החבריות ימשיכו לאפשר לפלטפורמות שלהן להפוך ל'מערב הפרוע' של האינטרנט, אז הן ישחקו את המוניטין שלהן כחברות אחראיות".

ההאשמות החריפות של המחוקקים הבריטים מגיעות לאחר שהרשויות במדינה ניסו להסיר מהרשת מספר פוסטים שפרסם בטוויטר, ביו-טיוב ובפייסבוק אנג'ם צ'ודארי, פעיל פוליטי ומטיף מוסלמי קיצוני שחי בבריטניה ותומך בדאעש.