טיילים קשוחים? גאדג'טים שיסייעו לכם לצאת בשלום מהג'ונגל

נייד עם מצלמה תרמית, שעון עם חיישן אטמוספרי, מצלמת אקסטרים ורחפן-כיס למבט אווירי

סוף הקיץ מסמל עבור רבים את סוף החופשות אבל למטיילים הרציניים זוהי רק תחילת העונה. מזג האוויר נהיה נוח יותר, הלחץ יורד משדות התעופה ומאתרי הטיולים והטבע קורא להרפתקנים. כמו בכל שנה, תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים שולפת מאמתחתה בסוף הקיץ שלל גאדג'טים מתקדמים וחכמים, שיכולים להפוך את חייהם של המטיילים, חובבי האתגרים וסתם אנשי מקצוע קשוחים לנוחים ובטוחים יותר. להלן מקבץ עונתי.

סמארטפון עם מצלמה תרמית

השוק מציע כיום שלל סמארטפונים, שמוגנים מפני אבק ורטיבות, אולם מקצועני שטח וחובבי אקסטרים זקוקים למשהו רציני יותר.עבורם תוכנן הסמארטפון CAT-S60, שיצא בשבועות האחרונים לשוק לאחר שהוכרז בתערוכת MWC בברצלונה בתחילת השנה.

הדגם מצויד במארז סגסוגת קשיח ומוגן, שעונה על תקנים צבאיים מחמירים דוגמת אטימות בפני מים בעומק עד 5 מטרים (למשך כשעה) ועמידות בנפילה מגובה כ-1.8 מ' ללא מגן חיצוני. אולם ייחודו האמיתי הוא במצלמת הדמיה תרמית מובנית לצילומי לילה או לצילומים שבהם נדרש אבחון של הבדלי טמפרטורות בסביבה.

בין השימושים המקצועיים של המצלמה התרמית, שבהם נוקבת היצרנית, ניתן למצוא איתור פגמים בבידוד של חלונות דלתות וקירות, איתור כשלים חשמליים ואפילו זיהוי של מידת הטריות של לחם על המדף בסופרמרקט.

מנגד, מטיילים יכולים להשתמש במצלמה למעקב אחרי חיי הלילה של חיות שונות או לצורך אבטחת מתחם. את החיישן התרמי פיתחה חברת FLIR, שמתמחה בטכנולוגיות צבאיות. פרט לכך זהו סמארטפון עם מפרט עדכני שכולל מסך 4.7 אינץ', מצלמת 13 מגאפיקסל מקובלת, מעבד 8 ליבות חזק, תמיכה ברשתות דור רביעי ועוד. משקלו 223 גרם והוא עולה כ-530 אירו באירופה.

שעון למקצועני שטח

מכורי הסמארטפונים מתייחסים אליהם כתחליף לשעון יד ולמכלול רחב של גאדג'טים שימושיים. אבל מטיילים רציניים יודעים שכשהסוללה נחלשת או במקומות שבהם אין קליטה ותנאי השטח קשים - בג'ונגל, בים או במשימה צבאית - אין תחליף לשעון יד קשוח ורב-תכליתי.

עבור הקהל הנאמן הזה השיקה החודש קסיו את השעון החדש מסדרת הג'י-שוק ששמו "גולף-מאסטר 0". ייחודו הוא בלא פחות מ-4 חיישנים "סביבתיים" שנדחסים לגוף השעון. ברשימה אפשר למצוא חיישן לחץ אטמוספרי, שיכול לחזות שינויים חדים בתנאי מזג האוויר; חיישן טמפרטורה למדידת הטמפרטורה החיצונית וטמפרטורת המים שבה נמצא השעון; חיישן מגנטי, שמשמש כמצפן מדויק למציאת כיוון ההתקדמות ללא צורך בקליטת GPS; וחיישן שמראה את הגובה מעל פני הים או את עומק המים, שבהם נמצא השחיין/צוללן.

השעון הוא בתצורה של מחוגים וצג דיגיטלי עם גוף בקוטר 48 מילימטר שכולל את המיגון של סדרת הג'י-שוק, ולראשונה ניתן למצוא בו גם זכוכית קריסטל חסינות שריטות וסיבי פחמן עם צינורות מתכת סופר עמידים בגוף השעון. המחיר הרשמי בארצות-הברית נע סביב 850 דולר.

מצלמה עם תקשורת

מצלמות אקסטרים כבר הפכו לחלק בלתי נפרד מהציוד האישי של חובבי הרפתקאות וספורט אתגרי, שחפצים להנציח את מעלליהם - ובעיקר לשתף בהם את העולם בתום האירוע. אולם למי שאינו מאמין בדחיית סיפוקים, ותקציבו מוגבל יחסית, מציעה חברת Sioeye את מצלמת האקסטרים החדשה שאותה היא מכנה "IRIS4G Blink".

המצלמה כוללת רכיב תקשורת מובנה, שבלחיצת כפתור יכול לשדר את התוכן בזמן אמת לחשבונות הפייסבוק, האינסטגרם ואפילו לחשבון היוטיוב האישי, וליידע את הצופים בלחיצת כפתור. בשל מגבלות התקשורת וקיבולת הנתונים, העברת התוכן בזמן אמת מוגבלת לרזולוציה של p480 ב-30 פריימים לשנייה, עם צריכת קיבולת נתונים של כ-480 מגה לשעה של צילום.

אולם במקביל לשידור ה"חי", המצלמה יכולה להמשיך ולצלם את המתרחש באיכות גבוהה (עד 1080) לצורך אחסון פנימי במכשיר. היא תואמת את מערכת ההפעלה אנדרואיד 6 וכוללת חיישני GPS וברומטר. המחיר באמזון 249 דולר בלבד - כמחצית מהמחיר של מצלמות 4K - וכולל SIM (אמריקאי) מובנה עם נפח של 5 גיגה.

רחפן לכל כיס

אתה תועה באמצע הג'ונגל הסבוך (או המדבר) בלי שום נקודות ציון להתמצאות בסביבה, לטלפון החכם שלך אין קליטה ומכשיר ה-GPS לא מתפקד. כיצד תמצא את דרכך לעבר כביש, נקודת יישוב או נתיב חילוץ? הפתרון הוא שימוש במיני רחפן זעיר ומצויד במצלמה, שאותו ניתן להכניס לכל תיק או לכיס במעיל ללא משקל יתר. מוצאים קרחת יער או שטח פנוי, מעלים לאוויר, וסוקרים את הסביבה ממעוף הציפור בחיפוש אחר נתיב.

דוגמה למכשיר שיכול למלא את המשימה הוא הרחפן הזעיר "Wingsland S6", שהושק החודש בסין ויגיע למערב בשבועות הקרובים. ממדיו אינם גדולים מאלה של סמארטפון ממוצע, עוביו 28 מילימטרים ומשקלו כ-230 גרם בלבד. הוא כולל כנפיים מתקפלות עם רוטורים שניתנים להרכבה מהירה גם בתנאי שטח ומצלמת וידאו באיכות 4K ומצלמת סטילס של 13 מגה-פיקסל.

הרחפן גם יכול לשאת עליו מודולים ניתקים שונים, ממודולים לבידור ומשחק וכלה בפנס ובחיישן להתחמקות ממכשולים. עדיין לא ידוע מה הטווח והגובה אך הרחפן צפוי לעלות כ-350 דולר.