"לשקול צמצום חשיפה בסקטורים הרגישים להעלאת ריבית"

כלכלני אגוד: "רמת הריביות המוניטאריות הנמוכה בעולם ממשיכה לתמוך בשוקי המניות לטווח הארוך, אם כי גברו לאחרונה הסיכויים להעלאת ריבית בארה"ב עוד השנה"

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

כלכלני בנק אגוד מעריכים בסקירתם השבועית, כי "על רקע העלייה בסיכויים להעלאת ריבית בארה"ב, כפי שמשתקפים הן מהשוק והן מנתוני המאקרו החיוביים התומכים בכך, אנו ממליצים לשקול צמצום חשיפה או מימוש רווחים בסקטורים הרגישים להעלאת ריבית, בהם נדל"ן מניב, תשתיות, צריכה בסיסית ומניות דיבידנד".

עם זאת, הם מדגישים כי "יש מקום לאחזקה מסוימת בסקטורים אלה, כחלק דפנסיבי בתיק". באגוד מציינים בהקשר זה כי "באמצע השבוע סגן יו"ר הפד, סטנלי פישר, חזר על האמירה לפיה ייתכן כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית כבר בחודשים הקרובים במידה שהנתונים הכלכליים ימשיכו להצביע על התאוששות הכלכלה בארה"ב".

עוד מעריכים בבנק אגוד כי "רמת הריביות המוניטאריות הנמוכה בעולם ממשיכה לתמוך בשוקי המניות לטווח הארוך, אם כי גברו לאחרונה הסיכויים להעלאת ריבית בארה"ב עוד השנה. יחד עם זאת, רמת הריביות צפויות להיוותר נמוכות בטווח הבינוני-ארוך, מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי כאמור. עיני המשקיעים יופנו לעבר דו"חות התעסוקה בארה"ב לחודש אוגוסט, שצפויים להתפרסם היום, כאשר נתונים חזקים מהציפיות יכריעו את הכף ויאותתו באופן משמעותי על העלאת ריבית במהלך החודשים הקרובים".

ביחס לשוק המט"ח מציינים באגוד כי "בשל רמת הריביות בעולם וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני וביניהם גם מול השקל".

כלכלני בנק לאומי ממשיכים לציין גם השבועי כי "המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון. הבנקים המרכזיים של אירופה, בריטניה ויפן, צפויים להמשיך ולפעול באגרסיביות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית במדינות אלו. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעליה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים".

בשבועיים האחרונים התגברו ההערכות לכך שעד לסוף השנה הנוכחית תתבצע העלאת ריבית בארה"ב. בתגובה, נרשמה עליית תשואות על פני העקומים הממשלתיים העיקריים, וחלה התחזקות של הדולר בעולם. שינויים נוספים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב, כמו גם בהתפתחויות לקראת הבחירות שם, עשויים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בחודשים הקרובים, אומרים בלאומי.