פתאל על התיירים מסין: גרסת בעלי מסעדת אבו-גוש - לא נכונה

קבוצת תיירים סינים שהתארחה במסעדת אבו-גוש קיבלה חשבונית של 16,500 שקל ■ לשכת התיירות הנכנסת: הקבוצה שהתה במסעדה פחות מ-4 שעות ולא הזמינה מראש אלכוהול ו-30 ק"ג בשר כבש, כפי שטוענת המסעדה

פרשת חשבונית הענק שקיבלו 8 תיירים סינים במסעדת אבו-גוש ממשיכה לרכז עניין. יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת, שהפיץ אמש את החשבונית השנויה במחלוקת, הגיב היום ׁ(ב') לפרשה וסותר לחלוטין את תגובת בעלי המסעדה.

נזכיר: קבוצה של כ-8 תיירים סינים, שהתארחה במסעדת אבו-גוש לפני כשבועיים, קיבלה חשבון ענק של כ-16,500 שקל. ג'אודת איברהים, מבעלי המסעדה, טען כי החשבון הזה נמוך ביחס לתמורה שקיבלה קבוצת התיירים. לדבריו, המסעדה נסגרה לבקשת התיירים ביום שישי משעה 15:00 ועד לכתם ב-12 בלילה.

"ביקשו שאקנה משקאות אלכוהוליים שקניתי מראש באלפי שקלים, ביקשו את הבר זמין, ביקשו כבש של 30 ק"ג ממולא ועוד מטעמים", טען איברהים. 

פתאל, הציג כאמור גרסה שונה לחלוטין. לדבריו, בעקבות בירור נוסף שעשתה הלשכה לתיירות נכנסת עם הסוכן והמדריך של קבוצת התיירים הסינים, הקבוצה הגיעה למסעדה לאחר השעה 19:00 בערב. עוד נטען כי המסעדה לא נסגרה במיוחד עבורם, אלא הם קיבלו חדר פרטי בלבד, וכי באותו הזמן היו סועדים נוספים בחלקי המסעדה האחרים.

לשכת התיירות הנכנסת מציינת עוד כי האלכוהול שהוגש בארוחה לא הוזמן מראש ובמיוחד לאורחים, והיה מונח על השולחנות טרם הגעת הקבוצה. לפי עדות המדריך לא היו 30 ק"ג בשר כנטען, והקבוצה שהתה כ-4 שעות במסעדה.

"הלשכה בחרה להעלות את המקרה לידיעת הציבור, בכדי להאיר את החשיבות ביחס הוגן ואדיב לתיירים המגיעים לישראל ומהווים נדבך חשוב בכלכלת המדינה. התיירות הנכנסת לישראל מהווה כ-15% מסך כל יצוא השירותים של מדינת ישראל ומהווה מחולל תעסוקה חשוב בפריפריה", טען פתאל. 

חשבונית מסעדת אבו-גוש / צילום: לשכת התיירות הנכנסת
 חשבונית מסעדת אבו-גוש / צילום: לשכת התיירות הנכנסת

תגובת מסעדת אבו גוש:"ראוי שמר פתאל יודה בכך שהוא מעולם לא דיבר עם שמונת הסינים ושאין לו מושג לגבי מידת ההנאה שלהם מהאירוע או לגבי רצונם לשוב לארץ".