לקוח של ברן באפריקה מתקשה לממן פרויקט של 160 מיליון אירו

בברן ציינו כי הם פועלים להאריך את המועד האחרון לעמידה בתנאים המתלים, שנקבע לנובמבר

משרדי ברן / צילום: איל יצהר
משרדי ברן / צילום: איל יצהר

חברת ההנדסה והפרויקטים ברן  עדכנה הבוקר (ב') על צפי לסיום התקשרות עם אחד מלקוחותיה באפריקה, בעקבות חוסר יכולתו להשיג מימון לביצוע הפרויקט. הפרויקט כולל עבודות להקמה, בנייה ושדרוג תשתיות מים, בהיקף של כ-160 מיליון אירו, שהוזמנו על-ידי רשות ממשלתית באחת ממדינות מערב אפריקה. על הפרויקט חתמו הצדדים בנובמבר 2014, ובברן ציינו כי הם פועלים להאריך את המועד האחרון לעמידה בתנאים המתלים, שנקבע לנובמבר הקרוב, ובכלל זה לסייע בהשגת מימון עבור הלקוח. בברן מדגישים כי "למען הסר ספק, אין קשר בין הפרויקט לעיל לבין פרויקט הולכת המים המבוצע על-ידי החברה הבת באתיופיה".

בשבוע שעבר סיכמה החברה שבשליטת היו"ר מאיר דור ואלכסנדר נסיס את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי סמלי של פחות מ-1 מיליון שקל, וזאת לאחר תקופה ארוכה שבה סבלה מסנטימנט עסקי שלילי, והציגה הפסד של 27 מיליון שקל בשנת 2015 והפסדים מצטברים של 105 מיליון שקל בשלוש שנים (2013-2015).

בשורת ההכנסות הציגה ברן עלייה רבעונית של 45% ל-168 מיליון שקל, ולמרות שלא הצליחה לשפר את השורה הגולמית, עברה מהפסד לרווח תפעולי.

בשנה האחרונה איבדה מניית ברן 23% מערכה והחברה נסחרת לפי שווי של כ-85 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של ברן הוא במתן שירותים ופתרונות הנדסיים וניהוליים לקידום וביצוע פרויקטים בתחומי התשתיות, הבנייה והתעשייה, האנרגיה, החקלאות והמים, והיא מציעה שירותי פרויקט מלאים, כולל תכנון, רכש, ניהול, פיקוח וביצוע.