אוגוסט חם בנתב"ג: 2.136 מיליון נוסעים - שיא מתחילת השנה

חברת התעופה הישראלית דרכה טסו הכי הרבה נוסעים: אל-על ■ היעד הבולטים באוגוסט: יוון, טורקיה ואיטליה ■ טורקיש איירליינס היא החברה הזרה הגדולה בהיקפי הנוסעים

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

חודש אוגוסט היווה את שיא תנועת הנוסעים לאורך השנה, והשנה תזמון תשעה באב שחל במחצית חודש אוגוסט תזמן את תנועת הנוסעים העמוסה ביותר לשבועיים האחרונים של חופשת הקיץ, תקופה שסוכני הנסיעות הגדירו כ"טירוף של ביקושים".

ואכן באוגוסט האחרון תנועת הנוסעים בנתב"ג עמדה על 2.136 מיליון נוסעים - גידול של 8.2% לעומת אוגוסט 2015, כך עולה מדוח רשות שדות התעופה. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים על כ-11.4 מיליון - גידול של 8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

מספר המטוסים בטיסות בינלאומיות עמד על 13.5 אלף - גידול של 7% ביחס לחודש אוגוסט ב-2015, מתחילת השנה תנועת המטוסים בטיסות בינלאומיות עמדה על 80.3 אלף - גידול של כ-6.5% משנה קודמת.

ולא הכל מצוי בסימן עלייה: תנועת הנוסעים בפעילות הפנים הארצית (שעיקרה לאילת וממנה) רשמה דווקא ירידה באוגוסט הנוכחי עם כ-41.6 אלף נוסעים - ירידה של 10% לעומת אוגוסט שעבר. הסיבה לכך יכולה להיות זליגה של נוסעים לנופש בחו"ל במקום באילת לאור מחירי הנופש היקרים בה, וגם שימוש בכלי תחבורה אלטרנטיביים, כלומר הגעה עצמאית ברכב או שימוש בתחבורה ציבורית.

שלוש חברות התעופה הישראליות נמצאות בראש רשימת חברות התעופה דרכן טסו הכי הרבה נוסעים: מספר הנוסעים בטיסות אל על עמד על 648 אלף - גידול של 8% לעומת אוגוסט 2015, דרך ארקיע טסו כמעט 140 אלף נוסעים - גידול של 22.5% לעומת אוגוסט שעבר, ודרך ישראייר טסו כ-104 אלף נוסעים - גידול של 21% לעומת אוגוסט 2014.

החברה הזרה הגדולה בהיקפי הנוסעים היא כצפוי טורקיש איירליינס, דרכה טסו כמעט 92 אלף נוסעים - גידול של 10.5% לעומת שנה קודמת, אחריה מוקמה החברה היוונית אקאן איירליינס, ואחרי אירופלוט הרוסית שגם היא ביססה את מעמדה בקרב הנוסע הישראלי- הגידול בתנועת הנוסעים דרכה עמד באוגוסט הזה על 43%.

במבט מקיף יותר, כלומר תנועת נוסעים בחברות תעופה מתחילת השנה ממוקמת טורקיש אייליינס שנייה אחרי אל על - דרך אל על טסו מתחילת השנה כמעט 3.8 מיליון נוסעים - ודרך טורקיש כמעט 600 אלף.

אחרי טורקיש ממוקמת איזי ג'ט עם 574 אלף נוסעים מתחילת השנה ואחרי ארקיע שמספר הנוסעים דרכה גדל בהתמדה.

מה היו היעדים הבולטים? גם כאן אין הפתעות: היעד הראשון באוגוסט היה יוון, אליה הגיעו 231 אלף נוסעים. אחרי יוון - טורקיה, שלמרות הפיגוע והאירועים שהתחרשו בה עדיין 203 אלף נוסעים ישראלים הגיעו אליה (שרובם המשיכו ממנה בטיסות קונקשן ליעדים שונים בעולם). היעד השלישי הוא איטליה, לאחריו ארה"ב, גרמניה, צרפת - שרשמו כולן ירידה יחסית בתנועת הנוסעים ולאחר מכן טסו הישראלים לרוסיה, לבריטניה ולספרד. יעדים שרשמו גידול דרמטי ביחס לאוגוסט שעבר כוללים את לטביה, טנזניה ואייזרבייג'ן.

בראייה מקיפה יותר, קרי מתחילת השנה מתקבלת תמונה אחרת: טורקיה היא היעד הראשון של הנוסע הישראלי - כאמור בעיקר לשם טיסות המשך - מתחילת הטסה טסו למעלה ממיליון ישראלים לטורקיה. היעד השני הוא ארה"ב, אחריה גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה.