אסון החניון בת"א: אותרה גופה רביעית, שניים עדיין נעדרים

באסון נהרגו אולג יעקובוב (60), עאהד אלחאג' (34) מבית רימא ודניס דיאצ'נקו (28) - אזרח אוקראינה שהועסק באתר ■ הכוחות בשטח, ובהם גם כוחות פיקוד העורף, ממשיכים במאמצי החילוץ וההצלה של הנעדרים מהריסות החניון

זירת הקריסה, הירוק היה מינוס 1 אדום מינוס 2 / צילום: עדי שבתאי, המהנדס הראשי של אסותא
זירת הקריסה, הירוק היה מינוס 1 אדום מינוס 2 / צילום: עדי שבתאי, המהנדס הראשי של אסותא

כוחות החילוץ של פיקוד העורף הצליחו לחלץ הבוקר (ו') גופה נוספת, רביעית במספר, של הרוג שהוגדר כנעדר מאז אסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב מוקדם יותר השבוע. כעת עומד מספר הנעדרים על שניים.

אתמול, שלושה ימים לאחר שנהרג באסון קריסת החניון התת קרקעי בתל אביב, אולג יעקובוב (60) ז"ל שנמצא ללא רוח חיים בין ההריסות הובא למנוחות בבית העלמין החדש ברמלה. מוקדם יותר פורסם כי באסון נהרגו גם עאהד אלחאג' (34) מבית רימא ודניס דיאצ'נקו (28) - אזרח אוקראינה שהועסק באתר.

הכוחות בשטח, ובהם גם כוחות פיקוד העורף, המשיכו כל העת במאמצי החילוץ וההצלה של הנעדרים מהריסות החניון. השבוע פעלו במקום כ-300 אנשי חילוץ מטעם צה"ל, עיקרם מיחידת החילוץ הארצית.

הצוותים נקטו פעולות כירורגיות ממש, מתוך הערכה שעדיין קיים סיכוי למצוא פועלים מתחת להריסות - זאת בזמן שהחיפושים התמקדו ב-3 נעדרים שככל הנראה נמצאים בקומה התחתונה של החניון שקרס.

מה שאמור היה להיות הגג של החניון, שעליו תכננו לשתול גינה עם עצים ופרחים, קרס כולו ברגע - והפך להיות ערימת קרקע בת ארבע שכבות המכילה את כמויות החול הגדולות שהובאו למקום לצורך שתילת הגן.

עבודתם של המחלצים הפכה בעקבות זאת לקשה ומסובכת יותר: בשלב הראשון, היה עליהם לפנות את כמויות החול הרבות, למלא אותם בשקים - ולשנע אותם החוצה באמצעות כבל המשתלשל ממנוף. ברגע שהסתיים השלב הזה - החל שלב קידוח הבטון.