קבוצת קרסו ומשרד four בקמפיין המגדיר מחדש מהי משפחה

הקמפיין שמציג לראשונה על המסך התייחסות משפחות חד מיניות מקבל תגובות נרגשות ברשת

הושקה בישראל: ניסאן סנטרה החדשה  המשפחתית שמחזירה את המותג לתחרות
הושקה בישראל: ניסאן סנטרה החדשה המשפחתית שמחזירה את המותג לתחרות

בסוף השבוע האחרון עלתה לאוויר פרסומת לא שגרתית של מותג רכב המציגה באופן שונה מהמקובל לא רק את התפישה למה זה רכב משפחתי אלא את התפישה למה זאת משפחה.

בקמפיין שהעלתה קבוצת קרסו לרגל השקת המותג ניסאן סנטרה נראית ילדה השואלת "מי קובע מה זאת משפחה", ומציגה סוגי משפחות שלא נהוג להעלות על המסך, בוודאי לא במדינה שמרנית כישראל: "למה לא שתי אימהות" שואלת הילדה, "למה לא שני אבות?" ואחרי שהיא שואלת למה תמיד צריך שיהיה במשפחה מושלמת כלב או אחים גדולים היא מספרת שלה יש בכלל שתי משפחות...

הקמפיין אמנם דובר אנגלית והשחקנים אינם ישראלים אך המשרד שעומד מאחוריו הוא דווקא משרד הפרסום הישראלי four. הקמפיין צולם בלונדון והבחירה לעשות שימוש בשפה האנגלית איננה על מנת "להרחיק" את אמירה החברתית, אלא כדי לשמור על הציביון הבינלאומי של המותג.

כאמור מדובר באמירה חברתית דעתנית ויוצאת דופן של מותג רכב משפחתי קטגוריה שבה נוטים לפנות למכנה המשותף הרחב ולא ללכת לאזורים שעלולים להיתפס כשנויים במחלוקת. ישראל היא מדינה שהסטריאוטיפים בפרסומות בה הם דבר שגור, המקסימום שבה תוארו משפחות שלא במיינסטרים היה בפרסומת המשפחות של דיסקונט בה שולבו באופן לא שגרתי גם משפחות אתיופיות ודתיות - מה שעורר אז יחסי ציבור רבים.

הצבת הורים חד מיניים או גרושים לא נראו עדין על המסך בישראל ומהבחינה הזאת הפרסומת של קרסו אמיצה ובולטת. מאז עליית הפרסומת לאוויר שיתפו אותה עשרות אנשים וכמות לא מבוטלת של תגובות נרשמה בדף הפייסבוק של המותג. באופן מפתיע ולמרות האמירה הלא שגרתית רוב התגובות היו טובות ומחזקות שהיללו את החברה על הפתיחות ונקיטת העמדה.

לדברי אורלי ראובני, סמנכ"ל השיווק של קבוצת קרסו, "ניסאן משיקה בישראל דגם משפחתי חדש המתאים לכל משפחה ועל כן אסטרטגיית ההשקה הייתה לפנות לכל המשפחה באשר היא. ערכיו המרכזיים של המותג ניסאן הינם 'חדשנות מרגשת' ובאופן מתבקש עונה ומוביל שני ערכים אלה. אנו מברכים על התגובות הנרגשות מבחינתנו זוהי פניה שיוויונית לכלל המשפחות פניה אנושית וטבעית".