איך לא חשבו על זה קודם? פטנט ישראלי חדש - לשוק עצום

הכירו את חברת DryCan הישראלית שרשמה לאחרונה פטנט בתחום השמרני של קופסאות השימורים ■ החידוש יגיע לפסי הייצור בישראל בזמן הקרוב ■ צפו בוידאו

פטנט ישראלי לפתיחת פחיות שימורים / צילום: מהוידאו
פטנט ישראלי לפתיחת פחיות שימורים / צילום: מהוידאו

לא כל פטנט מהווה פיסת טכנולוגיה פורצת דרך, אך לפעמים דווקא ההמצאות הפשוטות עשויות להצליח בגדול.

חברת DryCan הישראלית פיתחה ורשמה פטנט בתחום השמרני של קופסאות השימורים. הפטנט, הוא רשת המגיעה built-in בתוך הפחית, ומאפשרת לנקז את הנוזלים מכל סוגי הפחיות בצורה נוחה, בטוחה ונקייה יותר.

הכל התחיל למעשה כבר בגיל 16 כשגל ארגמן, אחד המייסדים של החברה, חשב על הרעיון - אבל רק אחרי הצבא הוא חבר אל מתן קוך והציע לו להצטרף אליו בפיתוח הרעיון. רק לצורך השכלה כללית, החידוש האחרון בתחום היה ה'פתיחה הקלה' - לפני 25 שנה פחות או יותר.

השניים אכן החלו בפיתוח , גייסו חצי מיליון דולר וכיום עשר שנים אחרי השניים כבר חתמו על עסקה היסטורית - חברת קניאל תקבל בלעדיות על הפטנט לתקופה של 10 שנים ותהיה אחראית על ההפצה וההטמעה של המוצר בשוק הישראלי. בקרוב מאוד, המסננות של DryCan יוטמעו בפס הייצור של ממלאי השימורים ולקוחות הקצה ירכשו את פחית השימורים כשמחכה להם הפתעה בפנים.

המוצר, כך אומרים היזמים, ייקר את הפחית במספר אגורות ולא יהיה משמעותי ללקוח הקצה. ה-DryCan לא יכנס לכל פחיות השימורים אלא רק למוצרים אשר ימכרו וימותגו כמוצרי premium, אולם צפויות עדיין להימכר עשרות מיליונים של פחיות בשנה רק בישראל - כשהמטרה היא לאחר מכן לצאת ולכבוש את השוק העולמי.