מצנח זהב: מריסה מאייר תקבל 44 מיליון דולר ממכירת יאהו

המנכ"לית, שנכשלה בנסיון לשקם את עסקי הפרסום הכושלים של ענקית האינטרנט, תהנה מחבילת פיצויים עצומה ■ ורייזון תרכוש את פעילות האינטרנט של החברה, וחלק מפעילות הנדל"ן, ב-4.83 מיליארד דולר

מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג
מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג

מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, תקבל חבילת פיצויים בשווי של 44 מיליון דולר, עם השלמת עסקת הרכישה של החברה ע"י ורייזון. החברה, שהייתה המלכה הבלתי מעורערת של האינטרנט בראשית דרכו ורשמה בשיאה שווי שוק של מעל ל-100 מיליארד דולר, תירכש ע"י ורייזון בכ-4.8 מיליארד דולר בעסקה שהוכרזה ביולי האחרון ותושלם בתחילת השנה הבאה.

מאייר טרם הודיעה על כוונתה לעזוב, אך גורמים בתעשייה סבורים כי לא סביר שתשאר בתפקידה לאחר השלמת העסקה. עם עזיבתה תתוגמל את המנכ"לית בת ה-41 בכ-3 מיליון דולר במזומן ועוד כ-41 מיליון דולר באופציות ומענקים, כך עולה ממסמך רגולטורי שהגישה יאהו ביום ו'.

מאייר, ששימשה כמנכ"לית יאהו במשך ארבע השנים האחרונות, נכשלה במאמץ לשיקום פעילות הפרסום האינטרנטי של החברה. בתקופת כהונתה, ניסתה יאהו "להמציא עצמה מחדש" מספר פעמים, בין היתר באמצעות הרחבת המעורבות שלה בשוק הסיני באמצעות השקעתה בענקית המסחר Alibaba. לאחר חוסר ההצלחה במינוף ההשקעה הזו ואחרות לטובת השבת המעמד המוביל שממנו נהנתה החברה בעבר, החל הדירקטוריון לבחון הצעות רכש עבור החברה - מהן נבחרה לבסוף הצעת ורייזון.