קלינטון: "חשתי סחרחורת, לא חשבתי שהדלקת משמעותית"

בריאיון ראשון מאז האירוע, אמרה המועמדת הדמוקרטית כי לא נשמעה לרופאיה שדרשו ממנה לנוח, ודחתה טענות לחוסר שקיפות מצד צוות הקמפיין ■ בעלה ביל, שימלא את מקומה בעצרת בלאס וגאס: "הילארי התמוטטה בעבר, אבל עבדה כמו שדה"

הילארי קלינטון / צילום: רויטרס
הילארי קלינטון / צילום: רויטרס

ביל קלינטון, בעלה של המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון ונשיא ארצות-הברית לשעבר, ימלא את מקומה של אשתו באירוע בחירות המתוכנן להיערך מחר בלאס וגאס שבנבאדה - כך מסר צוות הקמפיין של קלינטון. זאת, בעקבות דלקת הריאות שממנה סובלת המועמדת, ולאחר התמוטטותה בטקס הזיכרון לקורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר.

המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון, התראיינה הלילה לראשונה מאז ההתמוטטות בטקס לזכר קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר, ואמרה כי חשה סחרחורת ואיבדה את שיווי המשקל שלה, אך לא איבדה את הכרתה. "הייתי אמורה לנוח 5 ימים - כך אמרו לי ביום שישי, והתעלמתי מהעצה החכמה הזו", אמרה בראיון לרשת CNN, והדגישה כי כעת היא "מרגישה הרבה יותר טוב". היא ציינה כי בכוונתה לשוב לקמפיין "בהקדם האפשרי". "אני רוצה רק לסיים עם זה", הוסיפה.

קלינטון דחתה את הטענות לכך שמטה הקמפיין שלה לא היה שקוף בכל הנוגע למצבה הבריאותי, ואמרה כי לא חשבה שדלקת הריאות שממנה היא סובלת היא "דבר משמעותי". לדבריה, היא "עמדה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שקיפות", כאשר חשפה מידע על אודות בריאותה. במהלך הראיון היא תקפה את טראמפ על חוסר השקיפות של הקמפיין שלו, ואמרה: "תשוו את כל מה שאתם יודעים עלי עם מה שאתם יודעים על יריבי. אני חושבת שהגיע הזמן שהוא יעמוד בסטנדרטים של חשיפת המידע שאני עמדתי בהם לאורך השנים".

קלינטון התייחסה אתמול בערב למצב הרפואי שלה, לאחר פינויה מהטקס לזכר קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר. "תודה על כל האיחולים! אני מרגישה טוב, ומצבי משתפר", צייצה קלינטון בחשבון הטוויטר שלה. "כמו כל אחד שחולה ולא נמצא בעבודה, אני לא יכולה לחכות לחזור למירוץ".

ביל קלינטון אמר הלילה בראיון כי התמוטטותה של אשתו בטקס הזיכרון לקורבנות ה-11 בספטמבר אירעה בעבר כאשר סבלה מהתייבשות. "לעתים נדירות, יותר מפעם אחת במהלך השנים, אותו הדבר אירע לה כאשר התייבשה באופן חמור", אמר קלינטון. " עם זאת, היא עבדה כמו שדה כשרת החוץ, כסנאטורית, וגם לאחר מכן".