25 תמר יסעור מנכל"ית הבנק הדיגיטלי בלאומי, יו"ר לאומי קארד גיל: 51 / סטטוס: נשואה ואם לשלושה / השכלה: תואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית

עומדת בראש הבנק הדיגיטלי של לאומי, 'פפר', שיפעל כאפליקציית מובייל ושעשוי לשנות את פני הבנקאות בישראל. כיו"ר לאומי קארד השיקה אפליקציית תשלום סלולרי המתחלפת כרטיסי אשראי פיזיים

הקו הדיגיטלי

תמר יסעור סוגרת קדנציה לא פשוטה בת כשלוש שנים בתפקיד ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי. במהלכה הובילה תהליכי התייעלות, שכללו גם סגירה של סניפים רבים.

השנה היא עברה לתחום הקרוב יותר לליבה - התחום הדיגיטלי. למעשה, יסעור הובילה את הקו הדיגיטלי בבנק עוד כשכיהנה כראש מערך השיווק של הבנק, אז השיקה את לאומי דיגיטל. היא המשיכה בקו הזה גם כראש החטיבה הבנקאית, ואז המנכ"לית רקפת רוסק עמינח מינתה אותה לעמוד בראש החטיבה החדשה. האתגר המרכזי שהוגדר לה הוא הבנק האינטרנטי Pepper, שהשקתו הרשמית תתקיים בנובמבר הקרוב.

רוסק עמינח מאמינה מאוד בפפר, ורואה בו מנוע צמיחה של הבנק. הוא צפוי לקום על תשתיות מיחשוב חדשות ושונות מאלו של הבנק, מה שאמור להגדיל את היכולות שלו בהצעת שירותים בנקאיים דיגיטליים. אם הוא אכן יצליח כמו שמאמינים בלאומי, ההצלחה תהיה רשומה על שמה של יסעור.

הרגלים אפקטיביים בניהול: "בשנה האחרונה אני מקפידה יותר להקשיב לאינטואיציות הפנימיות, ולתת יותר מקום לתחושות בטן. אם יש משהו שלא מרגיש לך טוב, לא תמיד יעזור שתסביר לעצמך בעזרת השכל שזה נכון, לפעמים צריך לתת לשכל קצת לנוח.

"בשנים האחרונות אנחנו הולכים הרבה יותר מדי על פי הרציונל, וזונחים את החלקים ה'רכים' יותר. צריך למצוא את האיזון מחדש, לבחון דברים מעבר לאיך שהם נראים על הנייר או מנותחים בשיטות הרגילות. אני נותנת יותר מקום לתחושות, זה עוזר לצאת מקיבעונות.

"אני בעד לאמץ את שיטת הניהול agil, שבה לא מתכננים מראש את כל הדרך מא' עד ת', אלא כמו בווייז - מחשבים מסלול מחדש, תוך כדי תנועה, בהתאם למצב".

עצה למנהלת מתחילה: "בכל תחום שבו אני נמצאת, אני בוחרת את האנשים הכי טובים ומקצועיים בתחומם, ואם אני מרגישה שאני יותר מקצועית מהם באותו תחום ספציפי, אז כנראה שלא בחרתי נכון. אני מאמינה שאין הצלחות לבד. כשעובדים בצוות של אנשים מוכשרים, חשוב לתת הרבה העצמה, עצמאות ומרחב.

"חשוב גם למצוא משמעות בעשייה. בכל תפקיד שעשיתי, מתחילת דרכי, מצאתי משמעות רלוונטית לתפקיד, לזמן ולמקום. אם אתה לא מבין את המשמעות של מה שאתה עושה, ולא קם בבוקר עם תחושת משמעות ואמונה במה שאתה עושה, אתה לא יכול להוביל תהליכים ומשימות".

מודל מנהיגות ניהולית: "סטיב ג'ובס. אני מאמינה במשפט שלו, 'אם אתה עובד על משהו מרגש שממש אכפת לך ממנו, אתה לא צריך שידחקו בך. החזון מושך אותך'. בהחלטה לקבל את התפקיד של הקמת החטיבה לבנקאות דיגיטלית בלאומי הרגשתי שהחזון של 'הבנקאות החדשה' מייצג עבורי את התובנה הזו".

השפעת העידן הדיגיטלי על הניהול שלי: "אם קודם היו לי X חלונות פתוחים בראש, עכשיו יש לי X בחזקת X. בעידן הדיגיטלי אנחנו כל הזמן מחוברים, זה שינוי אקספוננציאלי בכמות המחשבות, בעומק, בעומס, במידע ובכמות המשימות ומורכבותן. זה דורש ניהול יותר אינטנסיבי, אך בו בזמן גם יותר מאפשר.

"בעידן החדש נוספות לנו כל יום משימות חדשות, כיוון שבסביבה החיצונית שלנו מתחדשים דברים. למשל, בפייסבוק השיקו השנה את הצ'אט-בוט, אז אני מבינה שזה לא כלי שאני יכולה להתעלם ממנו, ובאותו רגע נכנסת לי עוד משימה, במובן הטוב של המילה.

"אם פעם היו משימות והייתי מסיימת אותן, היום זה לא תלוי רק בי. בעולם הביג דאטה, כל מאמר שאני קוראת פותח עוד נושאים לחשיבה, להעמקה ולטיפול. אם נדע להתנהל נכון עם השינוי הדיגיטלי בעולם הוא יביא תועלת, למרות שלעתים בנקודה מסוימת זה נראה עמוס ברמות על".

תובנות ששינו את חיי: "חשוב מאוד להיכשל מעת לעת, ולעשות יותר מהר ונכון את הדבר הבא. כמנהלים אנחנו בדרך כלל יודעים להגיד את זה, אבל לא באמת ליישם, אנחנו לא באמת משלימים עם כישלונות. וחשוב ליישם את זה - להיכשל, ולהמשיך קדימה. יש משמעות ללמידה מכישלונות. העידן הדיגיטלי יוצר הזדמנויות ויותר טעויות, שמביאות להצלחה הבאה".

רגע אושר שחוויתי השנה: "לראות את העובר של Pepper, הבנק הדיגיטלי שעבדנו עליו כשנה, יוצא לאוויר, והנה הוא קיבל צורה ותכונות אישיות. הרגע שבו עמדתי מול העובדים וראיתי אותם שמחים וגאים במוצר שהניבה שנה של עבודה, הביא לי אושר. הרגשתי שמחה גדולה".

אשת השנה שלי: "פרופ' ורדה שלו, מנהלת מכון המחקר של מכבי, שמשלבת בין העולם הקליני לעולם הביג דאטה לפיתוח עולמות הרפואה החדשים, ובין עולם המחקר לרפואה אמיתית בקהילה".

[בילי בסרגליק]