28 ד"ר יעל וילה סגנית נשיא בסיסקו העולמית

ממונה על חטיבת הווידיאו סקיוריטי של סיסקו העולמית, הפועלת בהיקף של 650 מיליון דולר, ומנהלת את מרכז המחקר והפיתוח של החברה בירושלים. תחת אחריותה 1,100 עובדים. השנה הכניסה טכנולוגיות חדשות של ביג דאטה לפעילות החברה

הרגלים אפקטיביים בניהול: "פעם בשבוע אני פותחת לשעתיים את הדלת לכל העובדים שמתחתיי, 1,100 איש, רבע שעה לכל עובד. כל אחד יכול לבוא ולשתף אותי במה שהוא רוצה, כמו רעיון חדשני או בעיה שיש לו בעבודה. כך, לא רק שאני שומעת אותם - ביומיום אני מתקשרת בעיקר עם המנהלים - אני גם רואה חתך נרחב יותר של העובדים, שומעת את 'הקול של העם', ובאמת מקבלת מהם רעיונות חדשים. זה לא קל, כי זה שמונה אנשים בשעתיים, אבל זה תורם לשני הצדדים".

פרקטיקות ניהוליות: "לשתף אחרים בהחלטות שלי. גם אם אני זו שקיבלתי את ההחלטה, העובדים צריכים להרגיש שזו החלטה שלהם. הבנתי גם שבשביל להגיע לראש הפירמידה ולהצליח, אני צריכה לבנות מתחתיי הנהלה טובה, כי זו אף פעם לא עבודה של איש אחד. אני אוהבת שאנשים מתחתיי הם אפילו יותר טובים ממני".

עצה טובה שקיבלתי: "אני באה מהאקדמיה, וחשבתי שאהיה שם כל חיי. כשעברתי להייטק והתחלתי לעבוד בסטארט-אפ, היה לי מאוד חשוב לדייק בטכנולוגיה, והמנכ"ל שלי אמר לי, 'פה זה שיטת 80/20. זה חייב להיות רק 80% נכון כי אם תדייקי עד הסוף, זה פשוט לא יצליח'. בהתחלה לא הקשבתי לו, כי זה לא באופי שלי, אבל בהמשך הבנתי שגם אם אני פרפקציוניסטית, לפעמים צריך לשחרר כדי לפתוח יותר דלתות".

עצה למנהלת מתחילה: "לנסות להיות אישה בעולם של ניהול. יש איזושהי תפיסה בקרב נשים שכדי להצליח הן צריכות להידמות לגברים. אני חושבת שדווקא התכונות הנשיות, כמו יכולת הקשבה, מאוד מסייעות בניהול. ואישה לא יכולה להיות גבר, אז חבל לא לתת מקום לתכונות הנשיות".

מודל מנהיגות ניהולית: "אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה. יש לה יכולת לחשוב מחוץ לקופסה, ולהיות מי שהיא באמת. היא מנהיגה מצוינת".

איך העידן הדיגיטלי משפיע עליי: "העולם הדיגיטלי מאפשר לכולם, כולל מנהלים, גישה להרבה מידע ותקשורת רחבה יותר. כך אני יכולה לאפשר להרבה יותר אנשים בחברה לעזור לי, כלומר להטיל יותר משימות על יותר עובדים, כי הכול נגיש".

תובנות שצברתי: "לא צריך להיות הכי טובים בהכול. אם פעם חשבתי שכדי לקבל החלטה בנושא מסוים אני חייבת להבין אותו הכי טוב, עם השנים למדתי שאם מקשיבים ואם יודעים להנחות אחרים, אפשר להחליט די טוב, וכמעט בכל נושא. בעבר הייתי מבזבזת הרבה זמן בללמוד הכול לעומק. עם הזמן הבנתי שאני יכולה להגיע למסקנות הנכונות גם אם אני יודעת חלק מהאינפורמציה, ולא את כולה".

רגע אושר השנה: "בני הבכור בישר לי לאחרונה שהוא עומד להפוך לאבא בפעם הראשונה, וזה אומר שאני אהפוך לסבתא בפעם הראשונה. הייתי יותר מאושרת ממה שחשבתי שאהיה".

רגע שיא השנה: "ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו העולמית ובעברו מנכ"ל החברה, הגיע לישראל וקפץ לביקור באתר בירושלים. הכנו בשבילו תערוכה של כל הפתרונות שלנו, כולל שיתוף פעולה שיש לנו עם האקדמיה הישראלית. אני רק שנה בחברה, והרגשתי שעשיתי משהו טוב השנה - שישראל על המפה של סיסקו, ושסיסקו על המפה של ישראל".

אשת השנה שלי: "ד"ר קרנית פלוג".