32 סגי איתן מנכ"לית נכסים ובנין גיל: 62 / סטטוס: נשואה ואם לשלושה / השכלה: תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת בר אילן. רואת חשבון

עומדת בראש חברת נדל"ן מהמובילות בישראל, מקבוצת אי.די.בי. היקף ההכנסות עומד על כ-1.1 מיליארד שקל בשנה. השנה הקימה בבאר שבע את ישפרו פלאנט, וכן פרויקט מגורים שכולל 950 דירות

החוליה הכי יציבה

העוצמה שביציבות, זו הסיסמה המלווה את קבוצת נכסים ובנין בכל דוח או מצגת שהיא שולחת למשקיעים, מעין תזכורת לכך שמדובר בעוגן הכי יציב, ואולי בעצם היחיד, בקבוצת אי.די.בי - מי שנחשבה עד לפני מספר שנים לספינת דגל בכלכלה הישראלית.

ואם הנכסים המניבים הם העוגן, מוכרחים לתת קרדיט לעוצמה שביציבות בעמדת הקברניט. נוחי דנקנר הוחלף באדוארדו אלשטיין בתפקיד הבעלים, אולם סגי איתן עברה את כל הסערות, והיא ממשיכה לאחוז גם היום בבטחה בעמדת המנכ"לית, תפקיד שהחלה למלא לפני לא פחות מ-12 שנים.

נדמה שהשוק סלח לאיתן אפילו על ההרפתקה היקרה בלאס וגאס (רכישת קרקע עם יצחק תשובה ב-1.4 מיליארד דולר, עסקה שכללה הפרחת חלומות שהתבררו כמאוד לא מציאותיים), והוא גומל לה בעיקר על ההפנמה שהנדל"ן הישראלי הוא חוף המבטחים.

המספרים של נכסים ובנין בארץ מרשימים, ומוכיחים שהיא אינה קופאת על השמרים: 1.1 מיליון מ"ר משרדים ומסחר, ועוד 220 אלף מ"ר בבנייה. במקביל, חברות הבת מוכרות למעלה מ-1,200 דירות וגם מקדמות תוכניות חדשות לפינוי-בינוי.

בשורה התחתונה, מי שהספיד את קבוצת אי.די.בי בעידן שאחרי נוחי, מוזמן לפרגן בדיעבד לחוליה הכי יציבה בפירמידה המתפוררת.

הרגלים אפקטיביים בניהול: "לעבוד מסודר, אך לא מקובע - לשמור על מרחב גמישות וניווט, שמאפשר לטפל באירועים בלתי צפויים. דבר שני, אין כמו להיות בשטח - ניהול מגובה 30 אלף רגל יכול להוביל לקבלת החלטות שגויה".

עצה טובה שקיבלתי: "להיות עניינית ומקצועית, לצד התמדה ומחויבות. הייתי מעניקה את אותה העצה למנהלת מתחילה".

השפעת העידן הדיגיטלי על הניהול שלי: "העידן הזה שינה את כללי המשחק, והביא עמו יתרונות אדירים לאפקטיביות ניהולית. יחד עם זאת, הטכנולוגיה חודרת בקצב מהיר מאוד לארגונים ויוצרת לעתים ריחוק בין העובדים. היחסים הופכים לפחות אישיים ויותר טכנולוגיים. בנוסף, אם לא משתמשים נכון במידע האינסופי, יכול להיווצר מצב של בזבוז זמן - הצפת מידע עלולה להביא לחוסר מיקוד".

רגע אושר השנה: "המילה סיפוק יותר מדויקת עבורי. ביקורו בארץ של מנכ"ל אפל העולמי, טים קוק, לרגל הרחבת פעילות אפל בפרויקט שלנו בהרצליה, היה רגע מכונן שמצביע על בחירת הגופים הבינלאומיים בהון האנושי הישראלי".

רגע שיא השנה: "יישום החזון בעיר באר שבע - בניית שני מגה פרויקטים ייחודיים וראשונים מסוגם, פארק גב ים נגב ומתחם ישפרו פלאנט, המהווים עוגן ואבן שואבת להעסקת עובדים צעירים בדרום. "הפרויקטים ייצרו תשתית תעסוקתית ואפשרויות בילוי שישאירו את דור העתיד ואת המוחות בבאר שבע, ובישראל בכלל. בנוסף, השקנו פרויקט מגורים ייחודי בצמידות לפארק ההייטק".

אשת השנה שלי: "פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בזכות פועלה למען המחקר והמדע בישראל ובעולם".