הכירו את "דוג הירו" - אפליקציה שהיא מעין Airbnb לכלבים

האפליקציה, שיצרו שני ברזילאים שנפגשו בעמק הסיליקון, מחברת כלבים ובעליהם לבעלי כלבים אחרים שמוכנים לשמור על כלבים של אחרים, ויוצרת קהילה שמבוססת על חברות בין כלבים ובעליהם

ברזיל הביאה לעולם השנה בעיקר מהפכים שלטוניים מתוקשרים ואולימפיאדה עמוסת תקריות מביכות ופחות עמוסה בקהל - אבל לצד אלה מככבת גם אפליקציה חדשה שכבשה את השוק המקומי שם בסערה, ועלתה גם על הכוונת של משקיעי עמק הסיליקון שפתחו את הארנק בחודש שעבר והציפו אותה במזומנים שעשויים לעזור לה לצמוח גם לשוק האמריקאי ולאירופה.

"דוג הירו" היא יצר כפיהם של אדוארדו ופרננדו, שני חברים טובים מברזיל שנפגשו, איך לא, בסטנפורד. אדוארדו רצה תמיד לאמץ כלב - אך הוא ואשתו מנהלים קריירות מצליחות ולא ידעו מה לעשות עם הכלב כשהם טסים לחו"ל. פרננדו מצדו רצה לחזור לברזיל, ולאחר מחקר מעמיק מצא ששוק הכלבים בברזיל פשוט משווע לחדשנות: ברזיל התברכה בכ-38 מיליון חברים צעירים כאלה, ובעלות על חיית מחמד היא סמל סטטוס של ממש בברזיל. ככזה, בעלי הכלבים מוכנים להוציא עליהם לא מעט כסף.

"דוג הירו" היא למעשה Airbnb לכלבים: האפליקציה מחברת כלבים ובעליהם לבעלי כלבים אחרים שמוכנים לשמור על כלבים של אחרים, ויוצרת קהילה שמבוססת על חברות בין כלבים ובעליהם. בעלי כלבים שנוסעים מחוץ למדינה או סתם רוצים כמה ימי חופשה מידידם הטוב ביותר, יכולים למצוא בית אלטרנטיבי להשאיר בו את הכלב, או להציע לאמץ (תמורת תשלום) לכמה ימים כלב אחר או כלב נוסף. המארחים הפוטנציאליים יכולים להיות בעלי כלבים בעצמם או סתם חובבי כלבים, והם מגיעים עם המלצות ופרופילים מדויקים ומאורגנים כדי שבעלי הכלבים ירגישו בטוחים להפקיד את חבריהם הקטנים בידיים זרות.

את האפליקציה השיקו השניים לפני כשנתיים, ומאז היא גדלה לכ-400 ערים בברזיל. המשבר הכלכלי במדינה הוביל אותם לחפש בארה"ב משקיעים שיאפשרו לחברה ולקונספט לצמוח גם לצפון אמריקה - ואכן בימים אלה עובדים השניים על תוכנית השתלטות גם על שוק חיות המחמד האמריקאי - היחיד שגדול יותר בערכו מזה הברזילאי.

לדברי פרננדו, "אהבה לכלבים היא עניין גלובלי, והיכולת ליצור קהילה, לספק לאנשים גמישות וגם לייצר ביזנס משמעותי סביב זו מתנה גדולה".