אלוט תקשורת: הארכת כהונת יו"ר החברה הוסרה מסדר היום

זאת על רקע ההתנגדות של בעלי מניות מיעוט, ובהמשך לחוות-דעת שלילית מצד חברת הייעוץ אנטרופי ■ היום התקיימה אסיפת בעלי מניות של החברה

אנדריי אלפנט, מנכ"ל אלוט / צילום: תמר מצפי
אנדריי אלפנט, מנכ"ל אלוט / צילום: תמר מצפי

על רקע ההתנגדות של בעלי מניות מיעוט, ובהמשך לחוות-דעת שלילית מצד חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי, חברת ציוד התקשורת אלוט תקשורת  נאלצה להסיר היום מסדר היום של האסיפה הכללית 3 סעיפים שנויים במחלוקת.

אסיפת בעלי המניות התכנסה היום (ג') במשרדי החברה בהוד-השרון. אלוט עדכנה לאחר האסיפה כי ההצבעות על הארכת כהונת יו"ר החברה, הקצאת מניות חסומות ליו"ר והקצאת מניות חסומות למנכ"ל, הוסרו מסדר היום. בשאר הסעיפים התקיימה הצבעה והחברה זכתה לרוב הנדרש, כולל אישור מדיניות התגמול ל-2016-2018, ואישור תנאי התגמול של המנכ"ל אנדריי אלפנט.

בסוף השבוע שעבר פרסמו בעלי מניות מיעוט המחזיקים 2.05% ממניות אלוט הודעת עמדה ובה התנגדות נחרצת להארכת כהונת היו"ר הוותיק, שרגא כץ, עד שנת 2019, והתנגדות גם לתגמולים המוצעים ליו"ר ולמנכ"ל, על רקע מה שהגדירו כ"ביצועים עלובים" של החברה. במקביל, אנטרופי המליצה גם היא להתנגד לחלק מהסעיפים וביניהם להארכת כהונת היו"ר (בשל התנגדות למנגנון של דירקטוריון מדורג שבו הדירקטורים לא עומדים לבחירה מדי שנה).

אלוט מספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, ומתקשה להתאושש מהקשיים בעסקי הליבה שלה (DPI, ניטור וניהול תעבורת יישומים באינטרנט), בעוד שפעילותה בתחומי הערך המוסף והאבטחה אינה מפצה על הירידה ב-DPI. לאחרונה הודיעה אלוט על ביצוע רה-ארגון, שכלל פיטורי כמה עשרות עובדים. החברה, שלפי הערכות מחפשת אפשרות להימכר, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 171 מיליון דולר.