פרשת "מעבר לפינה": אישום נוסף בגין רשת החשבוניות הפיקטיביות

לפי האישום, בשנים 2010-2015 פעלו הנאשמים במטרה להונות את רשות המסים ולהתחמק מתשלומי מע"מ ומס הכנסה בהיקפים של עד עשרות מיליוני שקלים כל אחד וכן הלבינו הון בהיקף של עשרות מיליונים

 שוחד / צילום אילוסטרציה:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שוחד / צילום אילוסטרציה: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רשות המסים ממשיכה בפירוק הרשת העבריינית שנחשפה ב-2014 במסגרת פרשה המכונה "מעבר לפינה" - רשת עבריינית בראשות אוסמה אבו-כאטר למכירת חשבוניות מס כוזבות, שסייעה לאחרים, תמורת עמלה, להתחמק מתשלומי מס ומע"מ בהיקף מאות מיליוני שקלים, תוך הלבנת הון של כ-100 מיליון שקל.

לאחר שבשבוע שעבר נשלחו שניים מחברי הרשת העבריינית למאסרים בפועל של 6 ו-7 שנים, ובשעה שכתבי אישום נוספים בפרשה תלויים ועומדים בבית המשפט השונים ברחבי הארץ, הוגש הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נוסף בפרשה נגד זוהדי עמירה (28) מירושלים, מוחמד קבועה (55) מהפזורה הבדואית, האני קבועה (30) מכסייפה והחברות ע.ז. מיטל עבודות בנייה הנדסיות, בבל המזרח השקעות מסחר ויבוא ו-ב.א.י.ס הנדסה, שהנאשמים רשומים כבעליהן. 

מכתב האישום - שהוגש באמצעות עורכי הדין אורי שפיגל, ליאת בכור, יונתן גולן ועדי בובליל מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים - עולה כי בשנים 2010-2015 פעלו עמירה ומוחמד והאני קבועה לביצוע עבירות מס, במטרה להונות את רשות המסים ולהתחמק מתשלומי מע"מ ומס הכנסה בהיקפים של עד עשרות מיליוני שקלים כל אחד. בנוסף נטען כי הם הלבינו הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

לפי האישום, הנאשמים קשרו קשר עם קבוצה עבריינית שהפעילה רשת מתוחכמת של חברות-קש ואחרים, כאשר מטרת הקשר הייתה הוצאת חשבוניות פיקטיביות והונאת רשויות המס והשאת רווחים לקושרי הקשר. עמירה מואשם בכך שרשם בספרי החברה שבבעלותו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-7.9 מיליון שקל, וניכה אותן כמס תשומות, הוציא בעזרת חברות קש חשבוניות פיקטיביות נוספות בכ-6.5 מיליון שקל והלבין הון בהיקף של כ-7.3 מיליון שקל.

מוחמד קבועה מואשם כי סייע להוצאת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-37.3 מיליון שקל והלבין הון בהיקף של כ-17 מיליון שקל.

האני קבועה מואשם בכך שניכה מס תשומות בהיקף של כ-3.2 מיליון שקל בעזרת חשבוניות פיקטיביות בסך כ-21.6 מיליון שקל, שהוצאו על-שמן של חברות-קש, וכן הלבין הון בהיקף של כ-10 מיליון שקל.