הדיון בנוגע למכירת מניות כלל ביטוח הסתיים ללא הכרעה

סלינגר הייתה אמורה להתחיל החודש את המכירה לציבור של מניות כלל ביטוח שבידי אי.די. בי במנות של עד 5% ■ הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, התנגד לפשרה שהציעה השופטת רות רונן

הסתיים ללא הכרעה הדיון שהתקיים היום (ד') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בנוגע ליישומו של המתווה למכירת מניות השליטה בכלל ביטוח שבידי קבוצת אי.די.בי. במסגרת הדיון, הציעה השופטת רות רונן לפשר בין הצדדים, אולם בא כוחה של דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, התנגד לפשרה ואיים בביטול המתווה הנוכחי ובהפעלת סעיף 34 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים.

לפי המתווה, סלינגר הייתה אמורה להתחיל החודש את המכירה של מניות כלל ביטוח לציבור במנות של עד 5% מדי ארבעה חודשים. את המתווה אמור להוציא אל הפועל משה טרי, שמשמש כנאמן למניות השליטה בכלל ביטוח מטעם סלינגר. טרי מעוניין להתחיל ביישום המתווה, אולם ביקש את תמיכת בית המשפט לכך, לאחר שקיבל איום מאי.די.בי, לפיו היא תראה בו אחראי לנזק שייגרם לה לבעלי מניותיה ממכירה של המניות בתקופה הנוכחית, בה מחירי מניות הביטוח נמצאים בשפל.

במסגרת הדיון הציעה השופטת הצעת פשרה, לפיה מכירת גרעין השליטה כמקשה אחת תועבר לסמכותו של צד שלישי כגון הנאמן, ותיקבע תקופה מוגבלת של כשנה שבו יידרש הנאמן לעשות זאת. עורך דין פיני רובין, המייצג את אי.די.בי, הסכים להצעה בתנאי שגם אי.די.בי תוכל לפעול במקביל למציאת קונה למניות השליטה. עם זאת, בא כוחה של סלינגר התנגד להצעת הפשרה וטען שהמקסימום שניתן לעשות הוא להעניק לאי.די.בי ארכה של שלושה חודשים למציאת קונה, לפני תחילת יישום המתווה.

בא כוחה של סלינגר אף איים, כי במידה שהמתווה לא ייושם, עשויה הממונה להפעיל את סמכותה ולפעול על פי סעיף 34 למינוי כונס נכסים למניות כלל שבידי אי.די.בי, כדי שהוא יהיה הגורם שיפעל למכירתן. עו"ד שוני אלבק, בא כוחו של הנאמן טרי, ציין כי הנאמן מעוניין בהפעלת המתווה הנוכחי, אך לא יעשה זאת כל עוד ביהמ"ש לא העניק לו את ברכת הדרך לכך.

בהמשך החל דיון בבקשה של אי.די.בי לגילוי מסמכים פנימיים של משרד הממונה, ונקבע כי יתקיים דיון בנושא רק לאחר החגים, כאשר לפני דיון זה לא תתקבל החלטת בית המשפט בנושא המתווה. כך, שבשורה התחתונה הצליחה אי.די.בי להשיג לעצמה ארכה בצורת דחייה בפועל בהפעלת המתווה לפחות עד נובמבר. בתקופה זו היא תוכל להמשיך ולנסות לקדם בעצמה את מכירת מניות כלל.