לוזון נגד אדלסבורג, סיבוב שלישי: טורפד מינוי הדח"צים בקבוצת לוזון

משפחת אדלסבורג לביהמ"ש: לוזון פועל "לצמצם את כוחם של בעלי מניות המיעוט ולפגוע בזכותם להיות מעורבים במינוי שומרי הסף של החברה"

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

נמשכת סאגת מינוי הדירקטור החיצוני בקבוצת הנדל"ן עמוס לוזון (לשעבר א. דורי), על רקע הסכסוך בין בעל השליטה עמוס לוזון לבין בעלי מניות המיעוט, יוסף ואורי אדלסבורג, המחזיקים באמצעות חברת אדלטק כ-8% ממניות החברה.

בסוף השבוע עדכנה לוזון כי לא אושר מינויו של אף אחד מחמשת המועמדים לתפקיד הדח"צ, הארבעה שהוצעו מטעם לוזון - רוני קליינפלד, ישראל סביון, לימוד בלדב ואהוד (אודי) ארז - ואחד נוסף, יעקב נבון, שהוצע מטעם משפחת אדלסבורג.

כישלון מינויו של אחד מהמועמדים לכהונה כדח"צ נרשם כחלק מהסכסוך שהתעורר בין הצדדים בנושא בחודש יולי האחרון, אז הכשילה משפחת אדלסבורג את מינוים של קליינפלד, סביון ובלדב לתפקיד, ימים ספורים לאחר שטענה כי לוזון התעלמה מבקשתה להעלות להצבעה את מינויו של ח"כ לשעבר אהוד רצאבי לתפקיד, ולא עדכנה את הציבור בנושא.

משפחת אדלסבורג העבירה היום לביהמ"ש את תשובתה להמרצת פתיחה שהגישה לוזון נגדה בחודש שעבר, בבקשה להכריז על המשפחה כבעלת עניין שלילי בחברה, ובהתאם לקבוע כי קולה לא יוכל להיחשב בהצבעות למינוי דח"צים. המשפחה טוענת, באמצעות עוה"ד דוד זילברבוים, יאיר לדר ואושרת אלבין חרמון, ממשרד ברקמן וקסלר בלום ושות', כי מאז נרכשה השליטה בחברה על-ידי לוזון, הוא פועל "לנסות ולצמצם את כוחם של בעלי מניות המיעוט, ולפגוע בזכותם להיות מעורבים במינוי שומרי הסף של החברה".

באדלסבורג סבורים בעניין התביעה שהגיש לוזון, כי היא "אינה משקפת ניסיון כן ואמיתי של החברה לטפל בהפרעה של בעל מניות סורר או סחטן המבקש לפגוע בחברה, אלא ההיפך המוחלט: מדובר בניסיון להשתקה בוטה ולפריקת בעל מניות מיעוט מזכויותיו, שעה שהוא מנסה לפעול לטובת החברה, מבלי שהוא מנסה לקבל דבר".

"פועל להכשלת המינוי בכל תעלול"

בעניין דחיית מינויו לתפקיד של נבון, המועמד שהציעה, מציינת משפחת אדלסבורג בתביעה, כי בהתנגדותו של לוזון למינוי הוא הסביר, כי "אין התנגדות לגופו של הדח"צ המוצע, אך החלטת בעל השליטה היא לתמוך במועמדיו שלו".

בכך, לפי התגובה לביהמ"ש, פועל לוזון בסטנדרט כפול, משום שטוען כי "קיימת דחיפות רבה במינוי דח"צ" מצד אחד, ומצד שני "פועל להכשלת המינוי בכל תעלול ודרך אפשרית" בכל הנוגע למועמדים שמציעה המשפחה, אשר "עשתה כל שביכולתה כדי לקדם מינוי דח"צ לחברה".