קרן ישראלית-סינית תשקיע 250 מיליון דולר בביומד המקומי

בקרן מעורבות אינפיניטי וחברת Neusoft הסינית, והיא צפויה להשקיע בעשרות חברות בתחום הרפואה הדיגיטלית ■ הקרן הושקה בוועידת ההשקעות סין-ישראל

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

חברת Neusoft הסינית, הנסחרת בבורסת שנחאי לפי שווי של כ-3 מיליארד דולר והינה חברה מובילה בתחום מערכות המידע לתעשייה בסין, פונה בשנים האחרונות יותר ויותר לתחום הרפואי.

על רקע זה הודיעה החברה על הקמה של קרן בהיקף של 250 מיליון דולר, להשקעה בחברות ישראליות בתחום הרפואה הדיגיטלית. הקרן משותפת לניוסופט ולקבוצת אינפיניטי הישראלית, לה פעילות ותיקה בסין. החברות הודיעו על הקמת הקרן במסגרת ועידת ההשקעות של סין-ישראל שנפתחה אמש בתל -אביב.

הקרן המשותפת של ניוסופט ואינפיניטי תשקיע בחברות מכשור רפואי עם פן דיגיטלי ובחברות המנהלות מידע דיגיטלי בתחום הרפואי. אמיר גל אור, יו"ר ועידת ההשקעות סין-ישראל ומייסד קרן ההשקעות אינפיניטי התייחס להקמת הקרן ואמר כי "כל חברה שקשורה בתחומי הפעילות של Neusoft, כלומר בניהול מידע בענן, יכולה להיות רלוונטית. למשל חברות מעולמות של חוות-דעת שנייה, ניהול מאגרי מידע ומכשירים רפואיים לצרכן אשר מתקשרים גם עם אנשי מקצוע. אנחנו פתוחים גם לחברות שאינן פועלות היום בתחום הרפואי, אך יש להן מוצר שיכול להתאים לשוק זה, והן מעוניינות להיכנס אליו".

גל אור מציין כי המטרה של ניוסופט היא לשווק את הפתרונות של החברות הישראליות בשוק הסיני, רצוי בזמן הקרוב, כך שהקריאה היא לחברות שכבר נמצאות בשלב מסחרי או קרוב לכך. "המטרה היא שחברות ישראליות בתחום המדיקל יוכלו להתחבר לסין באמצעות שילובן בענן שנבנה על ידי ניוסופט", הוא אומר, "באמצעות אותו ענן, ושימוש בקשרים של ניוסופט, יכולות החברות לקבל גישה ואישורי SPDA (המקבילה הסינית ל-FDA - ג.ו) ולהתחבר ללקוחות קצה".

פגישות עם כ-40 חברות

בימים האחרונים נפגשו נציגי הקרן עם כ-40 חברות ישראליות, ובחרו כבר חמש מהן לעבור לשלב הבא. "עדיין איננו יודעים בדיוק מה יהיה היקף העסקה הממוצע, אולם הכוונה היא להשקיע בערך כמה מיליוני דולרים לשם הכנסת החברה לסין, כלומר עסקאות לא גדולות, אך בחברות רבות". שלב ההשקעה צפוי להימשך כ-3 שנים.

גל אור הוסיף כי "ניוסופט נחשבת כיום לחברת ה-IT הגדולה בסין, החולשת על כ-50% משוק הבריאות בסין עם התמחות בפיתוח תוכנה עבור הסקטור התעשייתי. לחברה כ-20 אלף עובדים הפזורים בין שמונה מרכזים אזוריים, שישה מרכזי פיתוח וכ-40 משרדים מקומיים ברחבי סין.

הוא הוסיף כי "ניוסופט היא גם מרכז חינוך אקדמי. היא מפעילה 3 מרכזים אוניברסיטאיים, בהם לומדים כ-35 אלף סטודנטים במקצועות המחשבים וההנדסה.

"הקמת הקרן הזו מהווה צעד נוסף בדרך לחיזוק הקשר הכלכלי בין ישראל וסין, ואנו באינפיניטי גאים להיות שותפים למהלך משמעותי זה. אנחנו פעילים בסין כבר שנים ועובדים עם החברות הגדולות על שילוב של טכנולוגיות ישראליות בחברות הגדולות, אם זה פיתוח עסקי חברות הפורטפוליו שלנו ואם לפתיחת קשרים אסטרטגיים בסין. ניוסופט היא אחת החברות שנכון להתחיל את הדרך איתן".