90 דקות מכריעות: הלילה העימות בין קלינטון לטראמפ

לעיני 100 מיליון איש ייפגשו הלילה שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, כשברקע סקרים שמצביעים על שוויון מוחלט ■ טראמפ ודאי יתקוף את קלינטון על פרשת המיילים, היא צפויה להשיב לו על חוסר הניסיון והאחריות שלו

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

בארה"ב כבר מוכנים לעימות הראשון בין המועמדים לנשיאות ארה"ב שייפגשו הלילה (ב') בפעם הראשונה על במה אחת. עימות הטלוויזיה הראשון מתקיים על רקע סקרים שמנבאים מירוץ צמוד - אולי הכי צמוד מזה שנים רבות והופכים את האירוע הערב לא רק לבידור טלווזיני אלא גם לדרמה פוליטית. 

הסקרים של הרגע האחרון ניבאו שוויון בין המועמדים, גם במדינות מכריעות. כך לדוגמא בפנסילבניה, טראמפ מחק את היתרון של קלינטון עליו, וגם מבחינת אלקטורים שני המועמדים במצב של שוויון. לא צפוי הערב בעימות דם על הבמה. שני המועמדים צפויים להימנע מכינויי גנאי וקללות.

טראמפ צפוי להתקיף את קלינטון בנושא פרשת המיילים ופרשיות מביכות נוספות מבחינתה, כמו הדיפלומטים בלוב. מצד שני קלינטון צפוייה לתקוף את יריבה הרפובליקני בנוגע לחוסר הניסיון שלו בתחום המדיני, אך תנסה להימנע מביטויים של זלזול כלפי יריבה הרפובליקני.

אם לא תהיה נפילה מביכה הערב, יכול להיות בהחלט שההכרעה תעבור לעימותים הבאים או ליום הבוחר. אבל אם תהיה נפילה של אחד המועמדים בעימות בהחלט יכול להיות שהמירוץ יוכרע כבר הלילה. באוניברסיטת הופסטרה בלונג איילנד שם יערך העימות כבר מתכוננים במרץ לאירוע הטלוויזיוני הפוליטי הגדול. צוות המועמדים כבר בדק את המיקרופונים והתאים את האורות לעימות הערב, עימות שכנראה יהיה אחד הקרבות הפוליטיים הנצפים ביותר בהיסטוריה.