לידר: טבע, מיילן ופריגו יציגו צמיחה נמוכה ברווח הנקי למניה

בבית ההשקעות צופים שבשנים 2016-2019 טבע תציג את שיעור הצמיחה הנמוך ביותר בסקטור הגנרי - 8.3% ■ במיילן ובפריגו הצפי הוא לצמיחה של 8.6%

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

יצרניות התרופות הגנריות שנסחרות בת"א, טבע, מיילן ופריגו, הן בין החברות הגנריות שצפויות להציג את הצמיחה הנמוכה ביותר ברווח הנקי למניה בשנים הקרובות. לעומת זאת, החברה שצפויה לצמוח בקצב הגבוה ביותר היא חברה גנרית ממדינה שכנה - היקמה (Hikma) שבסיסה בירדן, הנסחרת בלונדון בשווי כ-5 מיליארד ליש"ט. כך לפי סקירה של הסקטור שפרסמה האנליסטית סבינה לוי מלידר שוקי הון.

לוי מציינת (לפי נתונים מבלומברג) שצפי הצמיחה ברווח הנקי של טבע  ב-2016-2019 הוא הנמוך ביותר, שיעור שנתי ממוצע של 8.3%, בין השאר בשל האובדן הצפוי של בלעדיות בכמה תרופות חשובות ובהן הקופקסון.

הצפי במיילן   ובפריגו   הוא לצמיחה של 8.6%, ואילו היקמה צפויה לצמוח ב-27.8%, הודות לרכישת Roxane והתמחותה במוצרים הניתנים בהזרקה. עוד חברה שתציג שיעור צמיחה גבוה ברווח הנקי שלה היא אימפקס שנסחרת בנאסד"ק בשווי 1.9 מיליארד דולר, וצפויה לפי התחזיות לצמוח ב-26%.

הצמיחה הגבוהה ביותר ב- Hikma

הצמיחה השנתית הממוצעת בהכנסות תהיה הגבוהה ביותר בהיקמה, כ-11%, ובאימפקס, 10.8%, והנמוכה ביותר באנדו (3%) ובפריגו (5.5%). הצמיחה הנמוכה יחסית בפריגו מוסברת בהרעה בסגמנט הגנרי וצמיחה נמוכה יחסית במגזר התרופות ללא מרשם.

לדברי לוי, "תעשיית הגנריקה בארה"ב הושפעה לרעה ב-2016 מהאצת קצב השחיקה של מחירי התרופות, עקב הגברת הלחצים התחרותיים והקונסולידציה בקרב הלקוחות. חברות גנריקה גדולות עם פורטפוליו מבוזר, דוגמת טבע ומיילן, נפגעו פחות ביחס לתעשייה".

"גם חברות המתמחות בתרופות הניתנות בהזרקה (ביניהן היקמה) הפגינו דפנסיביות ביחס לסקטור", כותבת לוי. זאת "לאור העבודה כי מדובר בפלח שוק ייחודי יותר שחווה שחיקת מחירים מתונה יחסית". בהתייחסות לתחזיות הקונצנזוס, לוי מציינת כי על רקע ההרעה בסביבה העסקית, הרווח למניה החזוי ל-2016 נחתך במהלך השנה בכ-25%, אך גם בהקשר זה, טבע ומיילן נפגעו פחות משאר חברות הסקטור.

לוי מתייחסת למכפילי ה-PEG של החברות - המחושב באמצעות חלוקת הרווח למניה בצמיחה החזויה ברווח. "כלל האצבע הוא שמכפיל PEG נמוך מ-1 עשוי להעיד על אטרקטיביות החשיפה לנייר בעוד שמכפיל גבוה מ-1 נחשב ליקר", היא כותבת. המכפיל החציוני בסקטור הוא 0.94, כשטבע (1.55), פריגו (1.15) ומיילן (0.97) נסחרות במכפיל גבוה יותר. המכפיל הנמוך ביותר נמצא באנדו (0.53) ובהיקמה (0.63).