צפו: כך תקנו כרטיסי טיסה באל-על בהנחה של עשרות אחוזים

מיד אחרי החגים תעלה אל-על פיילוט מעניין במיוחד לאתר החברה, שבמסגרתו יוצעו כרטיסי טיסה ליעדים שונים בשיטה של מכירה פומבית ובמחירים שעשויים להיות נמוכים עד 50% מהמחיר המלא

מיד אחרי החגים תעלה אל-על פיילוט מעניין לאתר שלה, אשר יציע כרטיסי טיסה ליעדים שונים במסגרת של מכירה פומבית. מאחורי הרעיון עומדת חברת הסטארט-אפ הישראלית ביד פלייר, שגם חתמה על הסכם עם חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס.

אז איך זה עובד? המערכת של ביד פלייר מזהה טיסות שפוטנציאלית לא צפויות להיות מלאות - לפיכך יוקצו מספר כרטיסים שיוצעו למכירה פומבית, שתציע מחיר מינימום שיכול להיות נמוך ב-20%-50% מהמחיר המלא. כל מכרז נמשך 8 שעות ומתנהל בשקיפות. כלומר, רואים את ההצעות האחרות, ולפיכך אפשר לשפר את ההצעה. חיוב בכרטיס האשראי מתבצע רק במקרה של זכייה במכרז, שבשלב זה אפשרית עד 3 כרטיסים לכל יעד.

הפוטנציאל, כפי שסיפרו לנו בביד פלייר, הוא גדול: הממוצע העולמי מלמד כי שיעור התפוסה בטיסות עומד על כ-80%, ו-20% הנותרים הם בגדר אובדן הכנסות לחברות התעופה, שערכן מוערך בסכום של 120 מיליארד דולר.

וגם, זוכרים את מנוע החיפוש אקספלורר לטיסות ברחבי העולם? אז יזמי האתר ערכו בו שדרוג הכולל כעת 2,700 טיסות ברחבי העולם ואת האפשרות לפצל טיסות. כלומר, אם למשל אתם מעוניינים לטוס לתאילנד, אלגוריתם החיפוש של האתר יכול להציע לכם לטוס מישראל בחברה מסוימת ולשוב עם חברה אחרת ואף מיעד אחר.

פיצולי טיסות כאלה לא רק יאפשרו לכם לבקר בעוד יעד שלא תכננתם, אלא עשויים לחסוך 30% ויותר ממחיר הכרטיס.

הרעיון הזה תקף גם לטיסות לאירופה, כך שאם ברצונכם לטוס לברלין, למשל, אקספלורר יכול להציע לכם לשלב יעד נוסף וממנו לחזור עם חברה אחרת ובכך לחסוך לא מעט. כמובן שככל שמשך החופשה ארוך יותר, הרעיון ישים יותר.

עוד כוללים השדרוגים הצגה של כל הטיסות הזולות שחיפשו גולשים אחרים בחלוקה לפי יעדים ומנוע השוואת לטיסות פנימיות ביעדים שונים בעולם.