אשטרום נכסים רוכשת בניין בהמבורג שבגרמניה ב-22 מיליון אירו

באשטרום מציינים כי הנכס, הכולל שטחי השכרה בהיקף של יותר מ-10 אלף מ"ר, מייצר דמי שכירות שנתיים של קרוב ל-1.5 מיליון אירו המשקפים תשואה של כ-7% על מחיר הנכס

רמי נוסבאום / צילום: יוסי כהן
רמי נוסבאום / צילום: יוסי כהן

חברת הנדל"ן אשטרום נכסים  חתמה על הסכם לרכישת בניין משרדים בעיר המבורג שבגרמניה תמורת כ-22 מיליון אירו (כ-95 מיליון שקל). השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים.

את הנכס רוכשת אשטרום יחד עם שותפה שתהיה בעלת החזקות מיעוט (20%). את עיקר סכום העסקה מתכננות השתיים לממן באמצעות הלוואה מבנק גרמני, בהיקף של 14.5 מיליון אירו ל-5 שנים בריבית שנתית קבועה של כ-1.2%.

באשטרום מציינים כי הנכס, הכולל שטחי השכרה בהיקף של יותר מ-10 אלף מ"ר, מייצר דמי שכירות שנתיים של קרוב ל-1.5 מיליון אירו המשקפים תשואה של כ-7% על מחיר הנכס.

לפי אשטרום, כ-45% משטח הנכס (4,700 מ"ר) "מושכרים לחברה בבעלות עיריית המבורג (F&W) העוסקת בקליטה ומציאת מקום מגורים לזרים" עד סוף 2018, תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-770 אלף יורו ועם אופציה להארכת השכירות ב-5 שנים. יתרת השטח מושכרת לכמה שוכרים תמורת כ-660 אלף אירו.

במקביל עדכנה אשטרום נכסים, המנוהלת על-ידי מוטי סלע, על מכירת החזקותיה (50%) בפרויקט שהוסב לבניין מגורים עם דירות למכירה בברלין שבגרמניה תמורת 5.7 מיליון אירו (כ-24 מיליון שקל), עיקר הסכום כהחזר הלוואת בעלים. מעסקה זו צופה אשטרום רווח לפני מס של כ-2.2 מיליון אירו (כ-9 מיליון שקל).