הפרסומאית של ענבל אור סוגרת את המשרד

עסקיה של אור היוו כ-40%-50% מתמהיל העסקים של אילנה גולץ ■ הותירה חובות של למעלה מ-5 מיליון שקל ■ לפני חודשים ספורים גולץ הגדירה את פרשת ענבל אור כ"מכה קלה בכנף"

ענבל אור עם אילנה גולץ יועצת תקשורת שתבעה אותה  / צילום: אביב חופי
ענבל אור עם אילנה גולץ יועצת תקשורת שתבעה אותה / צילום: אביב חופי

אילנה גולץ, מי שהתפרסמה כ"פרסומאית של ענבל אור", סוגרת את משרד הפרסום שלה ועלולה להותיר חובות של מיליוני שקלים לאמצעי התקשורת השונים - כך נודע ל"גלובס".

על-פי הערכות, גולץ חייבת לחברת ידיעות תקשורת כ-3 מיליון שקל. בנוסף היא חייבת לידיעות תקשורת כ-2 מיליון שקל שנותרו לה מפרישת התשלומים סביב נפילתה של ענבר אור, וככל הנראה יש לה חובות גם לרשת שוקן ול"ישראל היום".

גולץ היא בעלת משרד הפרסום יעד שעובד בעיקר בצפון. עסקיה של ענבל אור היוו נתח חשוב בתמהיל העסקים שלה- כ-40%-50% מתמהיל הפעילות, אך נראה כי לא הסתבכותה של אור היא שהביאה בסופו של דבר לסגירת המשרד.

גולץ הייתה האחרונה בשרשרת משרדי פרסום שטיפלו בתקציב הפרסום של אור, ומשרדה החזיק בתקציב זמן ארוך יחסית להיסטוריה של אור - כשנתיים, שבמהלכן הוציאה החברה סכומים לא מבוטלים על פרסום בטלוויזיה ובעיתונות.

גולץ אף נחשבה לחברה של אור, ובתחילת המשבר יצאה להגנתה באמצעי התקשורת. בהמשך, כשהחלו להתגלות היקפי החובות של אור, ביקשה גולץ להצטרף לבקשה להקפאת ההליכים ולחלופין לבקשת הפירוק שהוגשו נגד אור סיטי נדל"ן. בנימוקי הבקשה נכתב כי אז כי אור חייבת לגולץ כ-2.4 מיליון שקל, וכי צ'קים שקיבלה ממנה חזרו בשל אי-כיסוי מספיק.

כפי שנחשף ב"גלובס", בהמשך הגיעה גולץ להסכם פריסת חובות עם העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום", שלהם נותר חלק הארי של החוב מגלי הפרסום האחרונים של אור, בהיקף המוערך ביותר מ-2 מיליון שקל.

בעת חשיפת הפרשה אמרה גולץ ל"גלובס" כי היא תעמוד מאחורי כל שקל שהמשרד חייב והוסיפה: "למשרד יש עוד לקוחות חיים ובועטים. הסיפור עם ענבל אור הוא מכה קלה בכנף".

אולם נראה כי דווקא הלקוחות האחרים והצורך לנסות ולשרוד בשוק שהולך ונהיה קשה יותר, הוא שהפיל בסופו של דבר את גולץ. תנאי האשראי שגולץ נתנה ללקוחותיה היו טובים מאלה שקיבלה היא עצמה מאמצעי המדיה, מה שיצר מצב בו היא למעשה מממנת בחלק מהזמן את פעילות לקוחותיה.

סיטואציה כזאת קיימת גם אצל משרדי פרסום אחרים, והיא בעייתית מאוד כשלמשרד אין נפחים ואיתנות פיננסית המאפשרים זאת. נראה כי הקושי להתחרות, לצד "הגיבנת" של פרשת ענבל אור, דחפו את יעד לקצה. בשבוע שעבר התברר כי המשרד נסגר, וכנראה שסופו יהיה פשיטת-רגל. 

בשיחה קצרה עם גולץ היא הכחישה את היקף הסכומים, וטענה כי היקף החובות שלה הוא 1.4 מיליון שקל בלבד. את סגירת המשרד היא תולה בפרשת ענבל אור, אותה הגדירה כאמור לפני חודשים ספורים כ"מכה קלה בכנף".