חברת הבנייה האחים שגראוי ביקשה הקפאת הליכים

החברה הורחקה מפרויקטים שביצעה עבור שיכון ובינוי ביוקנעם ובפרדס חנה בשל אי-תשלום כספים לספקים שהיה חשש כי יחלטו ציוד מהאתר ■ שיכון ובינוי: עדכנו את הלקוחות

כאמל שגראוי / צילום: תמר מצפי
כאמל שגראוי / צילום: תמר מצפי

חברת הבנייה האחים שגראוי SBI פנתה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים. מדובר באחת מחברות הביצוע הוותיקות בענף, הפועלות עשרות שנים ומנוהלת בידי כאמל שגראווי לאחר שהמשיך את פעילות סבו.

לפי הדיווחים, ביום שישי האחרון החלו באתרי הבנייה בפרויקט "חלומות פרדס חנה" ו"חלומות יוקנעם" תרעומת של קבלני משנה באתר בשל אי-תשלום עבור ביצוע וכן בשל צ'קים שחזרו.

בשטח, לפי דיווחים, החלו קבלנים סיניים להתחיל בלקיחת ציוד, אלא שמנהלי האתר מטעמם של חברת שיכון ובינוי דיווחו על המתרחש, ובתוך כשעה נסגר האתר על-ידי שומרים שהביאה החברה.

עוד באותו היום שיגרה שיכון ובינוי מכתבי הרגעה לרוכשים, בהם התחייבה לקחת אחריות על ביצוע הפרויקטים ולא לעכב את העבודות.

בפרויקט ביוקנעם, שיכון ובינוי צפויה לבחור קבלן מבצע שישלים את העבודות, לאחר שהפרויקט עומד על ביצוע של כ-75% ממנו. בפרויקט בפרדס חנה, הפגיעה רלוונטית לכ-20 יחידות דיור שנמצאות לקראת מסירה. העבודות ביחידות אלה יבוצעו על-ידי קבלני המשנה, כאשר שיכון ובינוי תפקח עליהם ישירות.

לפי גורמים בשוק, חברת שגראוי נקלעה לקשיים כלכליים בעקבות שני פרויקטים שהיא מבצעת עבור קבוצות רכישה בראש-העין ובנתניה, ומאז הבנקים מקשים את תנאי האשראי לחברה. 

ב-3 השנים האחרונות קרסו מספר חברות ביצוע, ובהן צ.לנדאו שנמכרה לקבוצת גבאי, טל חיות, האחים מולר וא. דורי שנמכרה לעמוס לוזון על-ידי קבוצת גזית גלוב.

משיכון ובינוי נדל"ן נמסר כי "החברה עדכנה את לקוחותיה כי קיים חשש שבעקבות קשיים אליהם נקלעה חברת האחים שגראוי, יופסקו באופן זמני העבודות בפרויקטים 'חלומות' יוקנעם ו'חלומות פרדס חנה-כרכור'. יחד עם זאת, החברה נערכה על-מנת שמצב זה לא יביא לעיכובים מהותיים בלוחות הזמנים של הפרויקטים. שיכון ובינוי נדל"ן, כחברה מובילה במשק ובעלת איתנות פיננסית, עומדת ותמשיך לעמוד מאחורי לקוחותיה". 

חשוב להדגיש כי לחברה שנקלעה לקשיים אין כל קשר עסקי מכול סוג שהוא עם חברת שגראוי ייזום ובנייה SBC ועם חברת הבנייה שגראוי ליבוביץ. החברות ממשיכות בפעילותן כסדרה ללא כל השפעה ישירה או עקיפה על מצבן הכלכלי.