פיתוח ישראלי חדשני: חושף מחבלים ופושעים לפני ביצוע

חברת Faception הישראלית מבטיחה שביכולתה לנבא ברמת דיוק גבוהה מאוד האם אדם מסוים עשוי להפוך למחבל, פורע חוק, פדופיל או מהמר - רק לפי מראה פניו, וללא קשר לצבע עור, מוצא, גיל או מין

חברת פייספשן (Faception) הישראלית מבטיחה שביכולתה לנבא ברמת דיוק גבוהה מאוד האם לאדם מסוים יש פוטנציאל להיות מחבל, פורע חוק, פדופיל או מהמר רק ממראה פניו - ובמקביל, להישאר עיוורת להבדלים של צבע עור, מוצא, גיל ומין.

איך היא עושה את זה? מבחינה טכנית, קצת קשה לומר, גם בגלל ענייני סודיות וגם כי המדע סביב זה הוא מורכב למדי. אבל על קצה המזלג, נגיד שהחברה כלל אינה עוסקת במה שקרוי תורת הפנים , או פרסונולוגיה - שיטה פסבדו-מדעית שמאבחנת תכונות והתנהגות על-פי תווי הפנים, אלא בבינה מלאכותית, ראייה ממוחשבת ואלגוריתמים לומדים.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על ההנחה שבפרצוף יש הרבה מאוד סיגנלים, תורשתיים ואישיותיים, שבאים לידי ביטוי, כגון מוחצנות, נועם הליכות, מכוונות, יציבות רגשית ופתיחות מחשבתית. פייספשן פיתחה עד כה כעשרים מסווגים בדוקים, לפי תכונה או התנהגות, שעל פי החברה, אמינותם עומדת על למעלה מ-80%, והיא כבר מתקרבת לכיוון ה-90%.

תחום נוסף ודי מפתיע שהחברה מכוונת אליו הוא פינטק, כך שהתוכנה תדע להעריך האם אדם יוכל להחזיר הלוואה לגוף פיננסי ותצטרף למערכת הפילטרים שלו. בנוסף החברה פונה גם לעולם הקמעונאות, שפועל על ניתוח הרגלי קנייה של צרכנים.

בפייספשן הושקעו עד כה כמיליון דולר, ושתי קרנות הון סיכון אמריקאיות נכנסו להשקעה בה במחצית השנה האחרונה. לדברי מנכ"ל החברה והיזם המשותף שי גלבוע, לחברה יש כבר מכירות ולקוחות בארה"ב, באירופה ובמזרח אסיה, והיא מנהלת פרויקטים של מחקר מול סטנפורד, הטכניון ומוסדות נוספים בתחומים של פסיכולוגיה וביולוגיה.

מספר העובדים עומד כיום על עשרה ובימים אלה מגייסת החברה אנשי טכנולוגיה בעקבות החלטתה לבצע את הפיתוח בישראל.