מוצאי כיפור: 2,326 איש קיבלו טיפול רפואי; 3 הרוגים בתאונת דרכים

3 תושבי הכפר ערערה שבנגב שהיו בדרכם לעבודה נהרגו בהתנגשות חזיתית ■ 20 בני אדם נפצעו באירועי אלימות ברחבי הארץ, שניים מהם באורח בינוני ■ 136 יולדות פונו לבתי החולים

תאונת דרכים / צילום: תמר מצפי
תאונת דרכים / צילום: תמר מצפי

מיליוני יהודים בישראל ציינו ביממה האחרונה את יום הכיפורים, והצום יצא הערב (ד') ברחבי הארץ עד לשעה 18:50. יום הכיפורים עבר בשקט יחסי וללא אירועים חריגים, מלבד תאונת דרכים קטלנית בדרום שגבתה 3 הרוגים. צוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ל-2,326 בני אדם.

בתאונת דרכים בדרום הארץ נהרגו הבוקר שלושה בני אדם בהתנגשות חזיתית. השלושה הם תושבי הכפר ערערה שבנגב שהיו בדרכם לעבודה. אחד ההרוגים, אמיר אבו ערערה, כבר הובא למנוחות בבית העלמין בכפר. שלושה תושבי ג'דיידה-מכר נפצעו בינוני עד קשה במה שנראה כניסיון חיסול של תושב המקום. השלושה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים גליל מערבי בנהריה על ידי צוותים של המרכז הרפואי חיאן.

בין האנשים שנפגעו במהלך יום הכיפורים היו 249 בני אדם שהתעלפו, התייבשו או חשו ברע עקב הצום, כש-11 מהם נזקקו להחייאה. 220 בני אדם נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, החלקה על גלגיליות, רולרבליידס או קורקינט.

20 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים, מהם שלושת ההרוגים בתאונה בדרום. 20 בני אדם נפצעו באירועי אלימות ברחבי הארץ, שניים מהם באורח בינוני. 136 נשים הועברו במהלך היממה לבתי החולים. במהלך פינוי הנפגעים ברחבי הארץ אף נרשמו מספר תקריות של יידוי אבנים על אמבולנסים והפרעה לצוותי ההצלה.

פעילות האוטובוסים תתחדש הערב החל מהשעה 20:30, ותנועת הרכבות תתחדש רק לאחר חצות, מלבד רכבת אחת שתצא מתחנת נהריה בשעה 23:11 לכיוון תחנות תל אביב ונמל התעופה בן גוריון.

במשטרת ישראל נערכו לאבטחת הצירים העירוניים והבין-עירוניים, כמו גם מתחם הכותל המערבי בעיר העתיקה שבירושלים, שם גם הוקמו מחסומים בשיתוף עם העירייה בדרכים הראשיות, למניעת תנועה של כלי רכב משכונות מזרח ירושלים לכיוון מערב העיר. כמו כן, צוותים של מגן דוד אדום הונחו להיערך ברמת כוננות ג', הגבוהה ביותר, עד למוצאי יום כיפור.

החל מאתמול בחצות הלילה, הטיל צה"ל סגר כללי על הגדה המערבית וכן סגר את המעברים ברצועת עזה. הסגר יימשך עד לחצות בלילה שבין רביעי לחמישי. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.