דיווח: צבא מצרים חיסל 100 לוחמי דאע"ש בחצי האי סיני

לפי רשת סקיי ניוז, הצבא המצרי תקף מהאוויר מטרות של הארגון הקיצוני וגרם למותם ולפציעתם של עשרות לוחמים - זאת בתגובה לפיגוע שאירע אתמול בחצי האי ובו נהרגו 12 חיילים ■ נשיא מצרים: "הלחימה תהיה ארוכה"

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

צבא מצרים תקף היום (שבת) מהאוויר כמה יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) בצפון חצי האי סיני, בתגובה למתקפה שערכו אתמול לוחמי הארגון שבה נהרגו 12 חיילים. רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי מאה בני אדם נהרגו בתקיפות וכ-40 נוספים נפצעו.

בהודעת הצבא נמסר כי המתקפות, שנמשכו שלוש שעות, בוצעו על סמך מידע מודיעיני ונעשו בתיאום עם תושבים בסיני. עוד נמסר כי מי שביצע את המתקפה אתמול נגד עמדות הצבא נהרג בתקיפה האווירית. נוסף על כך, שבעה רכבי שטח הושמדו.

על פי הודעת הצבא, הפעולה נגד הטרוריסטים בחצי האי עדיין נמשכת. "הצבא נחוש לחסל את הגורמים שפועלים נגד ביטחון המדינה", נמסר בהודעת הצבא.

בתוך כך, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר כי הלחימה נגד המיליציות האסלאמיסטיות בסיני תהיה ארוכה, אך התנאים ברחבי חצי האי משתפרים. בראיון שהעניק הנשיא לשלושה עיתונים מצריים ופורסם היום, הוא ציין כי גם הצבא וגם המיליציות משתפרים בלחימה אלה באלה. "התנאים בסיני משתפרים, והמאמצים שלנו נמשכים בגלל שהמלחמה ארוכה".

אתמול הודיע דובר צבא מצרים כי חמושים ירו פצצות מרגמה לעבר מחסום שהוצב בסמוך לביר אל-עבד שבאזור אל-עריש, ולאחר מכן פתחו באש לעבר החיילים במקום. הדובר מסר עוד כי בחילופי האש נהרגו גם 15 מהחמושים.

לפני כשבועיים נורו למוות חמישה שוטרים כשרכב של חמושים פתח באש על מכונית שבה נסעו. התקרית אירעה שבוע לאחר מתקפה של הצבא באזור אל-עריש ושייח זוויד, שבמסגרתה הופצצו יעדים של ארגונים אסלאמיסטיים ונהרגו לפחות 18 בני אדם. לפני כחודשיים וחצי הודיע צבא מצרים כי חיסל את מנהיג דאע"ש במקום, אבו דעא אל-אנסרי, לצד 45 לוחמים אחרים של הארגון.