AT&T תרכוש את טיים וורנר תמורת 85 מיליארד דולר

עסקת הרכישה, אם תצא אל הפועל, תהיה אחת מהגדולות בשנים האחרונות ותוביל את AT&T לעמדת שליטה בכמה מנכסי המדיה המובילים בעולם, בהם HBO ו-CNN

ענקית הטלקום AT&T הגיעה להסכמות על רכישת טיים וורנר תמורת סכום המוערך ב-85 מיליארד דולר. אם תושלם העסקה, AT&T תקבל שליטה בכמה מנכסי המדיה המובילים בעולם, בהם רשתות הטלוויזיה בכבלים HBO ו-CNN וחברת הסרטים וורנר ברדרס.

העסקה, אחת מהגדולות בשנים האחרונות, משקפת את ניסיונותיהן של שחקניות הטלקום הגדולות למצב את עצמן בעולם שמתבסס פחות ופחות על החבילות ה"שלם וצפה" המסורתיות - ויותר על פתרונות סטרימינג מבוססי אינטרנט.

AT&T, שמוכרת טלפונים אלחוטיים ושירותי קו רחב, כבר עשתה צעדים בדרך להפוך לענקית מדיה, כשרכשה בשנה שעברה את ספקית הטלוויזיה בלוויין DirecTV תמורת 48.5 מיליארד דולר.

העסקה הנוכחית אמורה להתבצע לפי 110 דולר למניית טיים וורנר, בעסקה שתכלול גם רכיב של כסף מזומן. בהקשר זה נציין כי ל-AT&T יש רק 2.7 מיליארד דולר בקופה, כמו גם חוב של 120 מיליארד דולר - כך שהעסקה, אם תצא לפועל, עלולה ללחוץ על דירוג האשראי של החברה.

על רוב פרטי העסקה כבר הושגו הסכמות, אשר עליהן תצא הודעה מסודרת במהלך יום ראשון. הדיווחים על העסקה החלו במהלך בימים האחרונים, מה שהוביל לזינוק של כ-8% במניית טיים וורנר אמש.