חיל האוויר המצרי תקף בסיני: "כ-70 לוחמי דאע"ש נהרגו"

לפי דיווח ב"סקיי ניוז", המטוסים הפציצו יעדים של הארגון ליד רפיח ■ כלי הטיס גם השמידו כמות גדולה של רכבי שטח ואופנועים ששימשו את הלוחמים ■ אתמול נרצח על-ידי חמושים גנרל בכיר ששימש מפקד דיביזיה בסיני

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

מטוסים של חיל האוויר המצרי תקפו הבוקר (א') יעדי "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) בכפר בלעה ליד רפיח שבצפון חצי האי סיני. לפי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית, 70 לוחמי דאע"ש נהרגו ויותר מ-70 נפצעו. נוסף על כך, הפציצו המטוסים כמות גדולה של רכבי שטח ואופנועים ששימשו את הלוחמים.

גורמי ביטחון אמרו לרשת הבריטית כי החיילים המצרים הצליחו לסכל ניסיון פיגוע כשאיתרו ארבעה מטעני נפץ שהוטמנו בשדה האנטנות שבין רפיח לשייח זווייד. כמו כן, פעיל דאע"ש שניסה לירות לעבר הכוח המצרי באזור באמצעות רקטת RPG, נורה למוות.

אתמול ירו חמושים, ככל הנראה מדאע"ש, למוות במפקד בכיר בצבא מצרים לאור יום מחוץ לביתו בפרברי קהיר. הגנרל עדאל רג'אי, המשמש כמפקד הדיביזיה המשוריינת התשיעית בצבא המצרי, פיקד בעבר על מבצעים בחצי האי סיני. מדובר בדמות הבכירה ביותר בצבא המצרי שחוסלה במצרים מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. כמה כלי תקשורת גרסו כי גנרל רג'אי נורה למוות בשל תפקידו המרכזי בהרס מנהרות הגבול בין מצרים לרצועת עזה, ששימשו בין היתר את דאע"ש.

לפני שבוע תקף צבא מצרים מהאוויר כמה יעדים של הארגון בצפון חצי האי סיני. רשת "סקיי ניוז" דיווחה אז כי מאה בני אדם נהרגו בתקיפות וכ-40 נוספים נפצעו. בהודעת הצבא נמסר כי המתקפות, שנמשכו שלוש שעות, בוצעו על סמך מידע מודיעיני ונעשתה בתיאום עם תושבים בסיני.