טראמפ: "מדיניות החוץ של קלינטון תוביל למלחמת עולם"

המועמד הרפובליקני יצא נגד יריבתו: "איך היא הולכת לדבר עם פוטין, אחרי שגרמה לו להיראות כה רשע?" ■ הוא הגיב לחשיפת "ויקיליקס" לפיה אובמה ידע כי קלינטון השתמשה במייל פרטי: "חייבים לחקור אותו"

דונלד טראמפ והילארי קלינטון  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ והילארי קלינטון / צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות-הברית, דונלד טראמפ, אמר אתמול (ג') בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי מדיניות החוץ המוצעת של יריבתו הילארי קלינטון "תוביל למלחמת עולם שלישית". בנוגע ליחסיה של קלינטון עם רוסיה, במקרה שבו תיבחר, טען טראמפ, בהתייחסות לנשיא ולדימיר פוטין: "איך היא הולכת לשבת ולדבר עם האיש הזה, שהיא גרמה לו להיראות כה רשע?".

יתרה מכך, התייחס לטראמפ למיילים שנחשפו אתמול באתר "ויקיליקס", המעלים טענות כי הנשיא ברק אובמה ידע בזמן אמת כי קלינטון השתמשה בחשבון דואר אלקטרוני פרטי בעת כהונתה כשרת חוץ. לדבריו, אובמה "ידע הכול" על פרשת המיילים, ששימשה אותו לתקוף את יריבתו במהלך הקמפיין. "בגלל זה הוא תמך בהילארי, כי הוא לא רצה להיגרר לזה. חייבים לחקור אותו".

על פי התכתובת שנחשפו, דובר קמפיין הבחירות של קלינטון ג'וש שוורין כתב לשריל מילס, בכירת מחלקת המדינה האמריקאית לשעבר המעורבת בקמפיין קלינטון, בתחילת חודש מרץ 2015: "זה נראה כאילו הנשיא אמר עכשיו שהוא גילה כי קלינטון השתמשה בחשבון הדואר האלקטרוני שלה רק כשהוא שמע על זה בחדשות". לכך השיבה מילס: "אנחנו חייבים לנקות את זה - יש לו מיילים ממנה, ואין עליהם state.gov". זאת, בהתייחסות לסיומת המייל של השרת הממשלתי.

 

"אם הייתה לנו אחדות במפלגה, לא היינו יכולים להפסיד את הבחירות האלה להילארי קלינטון", הוסיף טראמפ, בנוגע לדבריהם של כמה מבכירי המפלגה שהכריזו כי לא יצביעו עבורו. לדבריו, "האנשים מאוד כועסים על הנהגת המפלגה, כי היינו זוכים ב-100% אם הייתה תמיכה מהצמרת. אני חושב שאנחנו הולכים לנצח בכל מקרה".

להתנגדות הרפובליקנית לטראמפ הצטרף אמש שר החוץ לשעבר קולין פאוול, שכיהן תחת הנשיא הרפובליקני ג'ורג' וו. בוש ורשום כחבר המפלגה הרפובליקנית, שהכריז כי יצביע עבור המועמדת הדמוקרטית. באירוע צדקה בלונג איילנד, שיבח פאוול את קלינטון על הניסיון הרב שצברה ועל הסיבולת שלה.

מוקדם יותר, הופיע טראמפ באירוע רשמי עם עובדי מרכז הגולף שבבעלותו ליד מיאמי, פלורידה, שם גם נערך הראיון עמו. כמה עשרות עובדים האזינו לנאומו של טראמפ, שהדגיש כי כ-80% מהעובדים במקום הם היספנים, וחלקם אף עלו לבמה ואמרו דברי תמיכה בבוס שלהם. טראמפ, מצדו, הדגיש כי דברי התמיכה של העובדים לא תוכנו מראש. אחת מהברמניות במקום סיפרה כי היא "אוהבת" לעבוד למען טראמפ.