גזית גלוב מרחיבה את מסגרת האשראי בסיטיבנק ל-360 מ' ד'

מדובר בתוספת של 150 מיליון דולר לעומת המסגרת הקודמת ■ המסגרת, שהוארכה עד 2019, מובטחת בשיעבוד על מניות החברות הבנות בשליטת גזית גלוב

מרכז מסחרי של גזית גלוב / צילום: סיון פרג'
מרכז מסחרי של גזית גלוב / צילום: סיון פרג'

חברת המרכזים המסחריים גזית גלוב  מרחיבה את היקף האשראי שתיטול בחו"ל לצורך מימון פעילויותיה. החברה דיווחה היום (ה') כי חתמה על הסכם להארכה ולהרחבה של מסגרת האשראי שלה אצל סיטיבנק, שמהווה את זרוע הבנקאות המסחרית של קבוצת השירותים הפיננסיים הבינלאומית סיטיגרופ.

גזית גלוב פועלת ברחבי העולם בעיקר באמצעות החזקה ושליטה בחברות ציבוריות שמחזיקות ומנהלות מרכזים מסחריים. על פי ההסכם בין הצדדים, הוארכה מסגרת האשראי שהעניק סיטיבנק לגזית גלוב עד לאוקטובר 2019 וכן הורחבה ל-360 מיליון דולר, לעומת מסגרת אשראי של 210 מיליון דולר שהוענקה לה בהסכם הקודם עם הבנק. לדברי גזית גלוב, מסגרת האשראי נושאת ריבית ליבור בתוספת מרווח קבוע שלא נחשף.

שיעבוד ב-707 מיליון דולר

מסגרת האשראי מובטחת בשיעבוד על חלק ממניות החברות הבנות שבשליטת גזית גלוב. נכון למועד חתימת ההסכמים, נדרש שיעבוד על לפחות כ-17.3 מיליון מניות של החברה הבת אקוויטי וואן שפועלת בארה"ב בשווי שוק נוכחי של 494 מיליון דולר, על 6.6 מיליון מניות של החברה הבת פירסט קפיטל רילטי שפועלת בקנדה בשווי שוק נוכחי של 143 מיליון דולר קנדי, וכן על 45 מיליון מניות של החברה הבת סיטיקון שפועלת במדינות סקנדינביה בשווי שוק נוכחי של 97 מיליון אירו. לפי שערי המטבעות הנוכחיים בעולם, הסתכם היום השווי הכולל של הביטחונות לבנק בכ-707 מיליון דולר.

עוד נקבע בהסכמי האשראי כי היקף החוב שתיטול גזית גלוב מהבנק לא יעלה על 57.5% משווי הבטוחות שרשמה לטובתו, וזאת כאשר חישוב השווי יעשה לפי שווי שוק ממוצע של הנכסים המשועבדים.

לדברי רחל (רוחה) לוין, מנכ"לית גזית גלוב, ההסכם עם סיטיבנק מאפשר לחברה גמישות וגיוון של מקורות האשראי לצד הסטה של חלק מהם לשווקים הבינלאומיים. כמו כן, מדובר כנראה בחוב שגויס בריבית נמוכה יותר מזו שהייתה מקבלת כיום גזית גלוב משוק האג"ח הישראלי.

מניית גזית גלוב נסחרה היום בבורסה במחיר המשקף לחברה שווי של כ-7 מיליארד שקל. מתחילת השנה אמנם עלתה מניית גזית גלוב ב-7%, אולם החברה דווקא הידרדרה מהמקום השני ברשימת חברות הנדל"ן הגדולות בבורסה (במונחי שווי שוק) למקום השלישי, בעקבות עלייה של 33% במניית חברת הקניונים מליסרון מתחילת השנה, שהעלתה את שוויה ל-7.2 מיליארד שקל.